الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

إستفسآر... الطب في أوروبآ ...~

إستفسآر... الطب في أوروبآ ...~

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 4427 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية د.بيان
    د.بيان

مبتعث جديد New Member

د.بيان مصر

د.بيان , أنثى. مبتعث جديد New Member. من السعودية , مبتعث فى مصر , تخصصى سنة تحضيرية علمي , بجامعة جامعة الملك عبدالعزيز
    • جامعة الملك عبدالعزيز
    • سنة تحضيرية علمي
    • أنثى
    • جده, جده
    • السعودية
    • Mar 2012
    المزيدl

March 12th, 2012, 02:10 PM

السلآم عليكم ورحمة الله وبركاته
    مسآئكم / صبآحكم ورد
    أنا كنت حآبة اسأل كزا سؤال عن دراسة الطب في أوروبا وياريت تجاوبوني

1/ إيش أحسن دولة في أوروبا لدراسة الطب وأقصرها في المدة، سمعت انه التشيك أحسن شي ؟ و لازم أدرس لغة البلد ولا لأ ؟!!

2/ أنا الحمدلله درجتي مرة عالية في التوفل ودرست سنة تحضيرية في جامعة الملك عبدالعزيز؛ هل ممكن إني أقدم درجتي في التوفل وكشف درجاتي في التحضيري أو اختبر إختبار وأدخل سنة أولى طب على طول بدون لغة وتحضيري ؟

3/ اللي يعرف ايش الجامعات الي تدرس النظام التقليدي والجامعات الي تدرس بنظام ال pbl وايش افضل ؟!

وبس ...سوري لو كترت اسئلة ...... أتمنى تجاوبوني. وشكرا مقدما...~
  2. [QUOTE=د.بيان;1061798785]

walicam alslam
    I'll answer ur questions in english due to that i don't have an arabic keyboard.However,in my opinion the best country is Irlanda because the main language in it is english.

the period of studying medicine in most european countries is the same which is 6 years and the seventh year u have the choice whether to do it in Saudi Arabia or the country that u r studying in.

i'm studying medicine in english although the main language in Magar isn't english but i study the magarol language in order to communicate with patients in the practical years.the university arranges short courses.
    Polanda,Czech,Magar these r the countries i recommend u to go if u can't make it in Irlanda.

Most universites ask about Ielts not Toefl so u must sit for Ielts.
    In my university there is a test if u pass it, u can study the first year ,i don't know about the other countries
    and there r some universites don't ask about ur english just pay the fee and u can start studying .

no idea aboute the last question!.0

u r welcome.

7 "
  3. شكرا على ردودكم ريحتوني
    صيدلي هوا في ناس كبيرة بالعمر بتدرس بس انا ما ابغى كدا
    snipeer مره شكرا معلوماتك مره مفيده وكويس انه أقدر أعدي بدون سنة تحضيرية ايرلندا فكرت فيها بس مره طويله لغة وتحضيري وثانوية ايرلنديه و A level. وممكن أعرف اسم جامعتك
    رنا شكرا انا افكر فيها بس لو أقدر أعدي على طول
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.