الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

دراسة الميكانيكا... اى الدول افضل

دراسة الميكانيكا... اى الدول افضل

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 4101 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية 0M@R
    0M@R

مبتعث جديد New Member

0M@R مصر

0M@R , ذكر. مبتعث جديد New Member. من مصر , مبتعث فى مصر , تخصصى هندسة كهرباء , بجامعة الاكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا
    • الاكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا
    • هندسة كهرباء
    • ذكر
    • القاهرة, القاهرة
    • مصر
    • Jan 2013
    المزيدl

January 5th, 2013, 06:15 PM

السلام عليكم انا طالب فى الثانوية الازهرية 3 ثانوى و بصراحة لا اعتقد انى هوصل للمجموع اللى يدخلنى هندسة لان 70 % من المجموع النهائى على المواد اللى نعتمد على الحفظ (مواد شرعية و عربية ) + بشهادة الجميع الثانوية المصرية صعبة جدا لو انت بتحفظ و مبتفمش كويس هتجيب 99% و انا مبحبش الطريقة دى لذا ارجو افاداتى ... انا احب الميكانيا يمكن البعض يقولو انها صعبة بس انا اصلا بحبها هى و الكهرباء لذا اريد نصيحتكم لى من الان علشان لو موفقتش فى الثانوية الازهرية و دا اللى انا متوقعه .... ايه افضل الدول لدراسة هندسة الميكانيكا او الكهرباء ؟؟؟ و افضل الجامعات فيها ؟؟.... و تكاليف الدراسة ( ارجو منكم انها متكونش اعلى من 5 الاف يورو فى السنة ) لانى و الدى هو الذى سيدفع و انا اقصد طبعا مصاريف الكلية بعيد عن فلوس الكتب و المستلزمات اللتى ساحتاجها..... و ما هى الاوراق المطلوبة منى من مصر ؟؟؟ و هل ساحتاج الى اختبار شهادة معادلة ام ماذا ؟؟؟ ما هى الشهادات و الاوراق المطلوبة ؟؟ .... و اخيرا ان تكون هذه الجامعات معترف بيها فى معظم دول العالم و مستواها راقى و شكرا لكم على ردودكم مسبقا
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.