الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

حوار كيف تحصل علي رخصه قياده امريكيه

حوار كيف تحصل علي رخصه قياده امريكيه

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 4999 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية yoofeee
    yoofeee

مبتعث مستجد Freshman Member

yoofeee الولايات المتحدة الأمريكية

yoofeee , أنثى. مبتعث مستجد Freshman Member. من السعودية , مبتعث فى الولايات المتحدة الأمريكية , تخصصى Public Administration , بجامعة لا يوجد
    • لا يوجد
    • Public Administration
    • أنثى
    • Virginia, Virginia
    • السعودية
    • Nov 2009
    المزيدl

August 20th, 2010, 10:50 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

رمضان مبارك علي الجميع
    وكل عام وانتو بخير

حابه افتح موضوع عن الرخصه الامريكيه
    و Social Security Number And Card

كيف نحصل علي البطاقتين هذي
    وايش تجاربكم للحصول عليها واهميتها

عن نفسي انا اول ماوصلت امريكا رحت محل T-mobile
    قالي عندك Social Security Number And Card
    قال مانقدر نعطيك العرض المخفض هذا

بالنسبه للرخصه
    انا طبعا مااعرف اسوق
    ووحابه ادخل مدرسه تعليم قياده
    وهذ هي الشروط
    نسختها من الموقع
    18 and over
    How to get a new Washington State driver license
    If you have never had a driver license before and are over 18:
    Visit a driver licensing office. Bring with you:
    Proof of identity.
    Cash or check to pay your $45 license fee ($20 for your application and $25 for your license).
    Your Social Security number, which is mandatory to help enforce child support laws. You don't need to show us your Social Security card. We’ll verify your Social Security number, but it won’t appear on your license.
    Complete a driver license application.
    Pass a knowledge test. (The knowledge test must be completed before you can schedule a driving test.)
    Pass a vision screening and demonstration of color recognition.
    Pass a driving test. (If you plan to practice for your driving test, you will need to get an instruction permit.)
    Have your photograph taken.
    When you’ll get your license
    Before you leave the licensing office, you’ll get a temporary license that will allow you to drive for 45 days. Your permanent Washington driver license will be processed and mailed to you within 7–10 days. If for some reason you haven’t received your new license within 30 days, please return to any driver licensing office.

How to get a Washington State driver license if you have a valid license from another state
    To learn how to get a driver license after moving to Washington from another state, see Moving? Get WA license.

How to get an enhanced driver license (EDL)
    See Steps to getting your EDL/EID to learn how to get a Washington State enhanced driver license, which is an acceptable alternative to a passport for re-entry into the U.S. at land and sea border crossings.

*

http://http://www.dol.wa.gov/driverslicense/18over.html
    ياليت اللي عنده فكره عن الموضوع يساعدني انا بمدينه سياتل
    وحابه اطلع رخصه
  2. قلتيلي رخصة

اخ بس هذي المعضلة الي شيبت راسي ههه

متطلبات الرخصة :

1. وثيقة I-20
    2. جواز السفر
    3. سيارة مؤمنة باسمك (القشة التي قصمت ظهر الببعير )
    4. النجاح في 4 اختبارات ( اختبار النظر، اللوحات المرورية، اسآلة الكمبيوتر، اختبار القيادة على الطريق)

يعني بالمختصر المفيد لازم يكون عندك تامين على السيارة الي راح تختبرين عليها

- - -

اما بالنسبة لتعليم القيادة للاسف ما عندي اي فكرة عنه لكن ان كان يخولك لاخذ الرخصة + ما عندك خبرة في القيادة فانصحك به جدااااا
    7 "
  3. شوفو يا اخواني واخواتي
    اول شي تسوونه تقدمون على الرخصه وتختبرون النظري من نظر وكمبيوتر واذا نجح الواحد يعطونه رخصه مؤقته يعني مايسوق الا ومعه واحد معه رخصه دائمه
    هذا الكلام للي يعرف يسوق والي مايعرف يسوق مثل اخواتنا تدور وحده تعلمهن السواقه وياكثرهن والمعلمه ماتعلمها الا لمن تطلع
    الرخصه المؤقته
    هذا القسم الاول من الرخصه الكلام الي فوق
    القسم الثاني تاخذ موعد علشان تختبر العملي يركب معك واحد ويختبرك اذا نجحت زين واذا رسبت معك محاولتين بس
    واذا مانجحت في الثلاث راح يطلبون منك تروح لمدرسة تعليم
    وانصح انك تروح تشوفهم كيف يختبرون الناس علشان تاخذ فكره وتعرف اختبارهم
    الرخصه المؤقته تعتبر بطاقة تعريف لك تقدر تقدمها لاي جهه

اختبار العملي انت تجيب السياره الي تختبر فيها ملكك او لاحد من اصحابك ماتفرق معهم ولا فيه مشكله ولا يطلبون منك اي شئ

والي معه رخصه سعوديه الجديده يقدر يسوق فيها لمدة 6 شهور وتقدر تستاجر سياره فيها

بالنسبه لي انا اشتريت سياره وامنت عليها بالرخصه السعوديه بس بلفلفه عليهم وفقني الله فيها والحمد لله
    الولايات تختلف قوانينها لازم تعرف النظام في ولايتك
    انا في ولاية اوهايو
    7 "
  4. اول شي رمضان مبروك علي الجميع ومشكوره يااختي علي الموضوع الجميل حقيقه انا لا اعرف كيف اطلع رخصه لكن اعتقد بما يخص اختبار الرخصه انه امر سهل ويوجد اماكن والاشخاص اللي يختبرون علي القياده عرب وشاكر لكم
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.