الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

تجمع المتقدمين على ماجستير مكافحة العدوى

تجمع المتقدمين على ماجستير مكافحة العدوى

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 2908 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. انا مقدم ع ماستر مكافحة العدوى في امريكا ومقابلتي في ٢٠/٤ مع وزارة الداخليه ولا اعرف اي شي عن طبيعة العمل حطينا رغبات وجاني مكافحة العدوى قلنا بسمك ي فتاح لكن خايف من المقابله لمن يسالوني عن القسم بحثت ف النت مالقيت الاجوبه الكافيه عن القسم ولاني عارف وش اقولهم عن هلقسم لكن الي يكتبه الله بيصير علشان كذا نزلنا هلموضوع لتعم الفايده بينا واذا عندك معلومات عن المقابله ف الداخليه ولا عن القسم لاتبخلي علينا ي سوس
    7 "
  2. 1-Tell me about yourself?
    1-I am….I am …..yars old.
    I am graduated from
    Right now I am working for …...
    I am mainly a ……. in addition to I am responsible for infection control section.
    2-why you chose infection control ?
    First: because it's part of my personality and I love methods and hygiene systems since childhood.
    Second: It's protection of infections and diseases.
    Third: It's of humanity, and goodness love for others what always makes them healthy .

3. What experience do you have in this field?
    4. What do you know about this organization?
    I have experience 5 years of infection control and based on my information from the World Health site CDC and attending conferences and taking the experiences they have experienced more than me and read books on combating infection.
    5 . Do you consider yourself successful?
    Yes, I consider myself well Knowledge and able to produced in this filed

6. What do co-sworker say about you?
    - they say they enjoy working with me because I am friendly and very helpful when they come to me for help with tasks.

7. What have you done to improve your knowledge in the last year?
    Attended symposium for infection control.
    8. What is your greatest strength?
    my ability is to prioritize, problem-solving skills
    9.tell me about your dream job?
    My dream job manager for infection control in ministry of health
    10- Why should we hire you ?
    Because I have experience in this field and i want to ​
    improve myself by taking more knowledge. Also I intend to take a certificates in the field of infection control.
    11. Tell me about a suggestion you have madea?
    12-Why do you think you would do well at this job?
    Because I am a responsible person and I am able to develop myself quickly.

Or2-Because I love this field and I am a responsible person . also I like to improve myself . add to this that I am a dynamic person and a hard worker.
    7 "
  3. شوف انا اتكلم عن تخصص مكافحة العدوى كون عملي في مستشفى وايضاً فيه معلومات عاميه برا المستشفى زي النظافة الشخصيه ونظافة اليد والادوات الشخصيه للنظافه الشخص
    المهم انا واح ابدا بالعدوى الداخليه في المستشفى
    Surveillance
    هذي احصائية العدوى الداخليه في المستشفى احصائية لها حسبه شهريه وسنويه بمراقبه يوميه . تنقسم الى 4اقسام اكيد ماراح يفصلون لك للامانه انا مافصلولها لي في المقابله ولاكن سالوني سوال واحد ايش طبيعة هملك اليومي وانا بديت افصلهم بس لمن تبدا تجاوب ويحسو انك فاهم مراح يخلونك تكمل .
    ‏1- CAUTI

‏Catheter associated urinary tract infection
    هذي العدوى المرتبطه بالقناه البوليه زي القسطره البوليه للمريض مثلا مريض منوم في قسم الباطنه ركب قسطره في المستشفى وطلب الدكتور تحاليل له مزرعه بعد ٣ايام وطلع فيه orgnsim اي نوع علطول لازم يبدا له الدكتور treatment با اي نوع من antibody سبب العدوى هنا امكن يكون طريقة تركيب القسطره انتقلت العدوى للمريض عن طريق المجرى البولي او مثلا ركب مريض قسطره طويلة الامد وتكون مدتها ٣٠يوم وتتغير علطول بعدها علطول تتغير او سوف يتعرض المريض للعدوى طبعاً فيه نوعين من القساطر طويلة الامد وقصيرة الامد زي مثلا مريض ادخل المستشفى وهوا مركب قسطره طويلة الامد وعملو له تحاليل مزرعه وطلعت النتيجه ايجابيه هنا العدوى جابها من برا الستشفى مانحسبها عدوى داخليه

‏2- CLABSI

‏Central line associated blood streem infection
    هذيلا اللي مركبين قساطر مثلا في قسم الغسل

‏3- VAP

‏Ventilator associated pneumonia
    العدوى التنفسيه
    المرضى المنومين في المستشفى في قسم ICU او NICU
    على ventilator

‏4- SSI
    ‏Surgical site infection
    شوف انا اتكلم عن تخصص مكافحة العدوى كون شغلك بيكون في مستشفى وتندرج فيه معلومات عاميه برا المستشفى
    SSI اقصد فيه نسبة الناس اللي عملو عمليه في المستشفى واخذو عدوى سوا اثناء العمليه سوء استخدام جراحي او رعاية تمريضيه او عدم اهتمام المريض بمنطقة العمليه اثناء تنويمه في المستشفى .
    7 "
  4. انا ماستر وبكرا مقابلتي الساعه 12 اش الاسئلة اش الموضوع انا تمريض مكافحة العدوي ماقد اشتغلت فيه افيدوني لو عنكم شي

- - - مشاركة محدثة - - -

انا ماستر وبكرا مقابلتي الساعه 12 اش الاسئلة اش الموضوع انا تمريض مكافحة العدوي ماقد اشتغلت فيه افيدوني لو عنكم شي
    7 "
2 من 4 صفحة 2 من 4 123 ...
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.