الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

خمس شهور في مدينة فلادلفيا ( Phildelphia )

خمس شهور في مدينة فلادلفيا ( Phildelphia )

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 5024 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

مشاهدة نتائج الإستطلاع: أتمنى بأن أكون قد وفرت بعض ما يفيد

المصوتون
19. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • هل وجدت ما يفيدك

13 68.42%
  • هل تبحث عن المزيد

3 15.79%
  • هناك شي تود الاستفسار عنه اكثر

2 10.53%
  • رأيكم يهمني فلا تبخلوا علي

1 5.26%
  1. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مُـتفائـل
    السلام عليكم ..

اخوي الله لايهينك انا تم الحاقي في البعثه ولله الحمد ..
    وانا في ولاية كنتاكي والمعهد الذي فيها من اسوء واسوء المعاهد في امريكا وكثير انحاشوا منه .. وانا ابغى معهد قوي وجامعه جيده
    وافكر ان اذهب الى جامعة بنسلفانيا ..,,

وش تنصحني بالمعهد وقوته ..
    هل عدد طلاب المعهد كثير وهل الغالبيه سعوديين ؟
    كيف اسعار سكن الجامعه تقدر تسألي تكفى ؟
    ولازم انجح من التوفل علشان ادخل الجامعه .؟ او اقدر اخلص ليفلات بعدها ادخل الجامعه على طول ؟
    وكيف اسعار السكن خارج الجامعه ..

لأني عانيت في كنتاكي .. مافي سكن جامعه ولا فيه سكن مع عائله ومشكلة السكن خارج الجامعه بـ 700 دولار للغرفه من غير كهرباء وانترنت .. بصراحه شيء يقهر في مدينه فقيره ولا فيها اي شيء يميزها ويخليها غاليه .. مع الاسف الشديد

لكن يهمني شيء واحد .. افكر احول عندكم وابي نصيحتك كــ دراسه .. ؟

وحبيت اسأل عن موضوع التكدس ..؟ يعني اقدر انقل عندكم ولالا توقعاتك ؟
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اعتذر منك على تأخري بالرد

ماشاء الله تبارك الله والله يسهل امرك وكل مسلم.

المعهد أنصحك فيه ولكن الجامعة صعب قبولها واذا استوفيت شروطها بتكون احد القلة الموجودين فيها وهي من اقة الجامعات في العالم وتخصص البزنس فيها يصنف الاول على مستوى العالم.

عدد السعوديين فيه ماشاءالله مش بطال والآن هو موقوف مؤقتاً لأنه وصل العدد المسموح فيه ولكن من المحتمل انه يفتح بعد يناير او مارس بحول الله.

والسكن الجامعي اسعاره تقريباً سبع مية أو ثمان مية مو متأكد بالضبط ولكنه بالحدود هذي مع النت والكهرب وفيه بعض المجمعات السكنية فيها تليفون ثابت مثل انترناشيونال هاوس.

والمعهد ما يؤهلك للجامعة نهائي ولكن يعطونك كورسات توفل وتكون مؤهل له بحول الله وانت مرتاح ولكنهم طالبين اقل درجة في التوفل 100/120 ما اقولها عشان احبط فيك ولكن عشان تكون بالصورة.

انا اقولك المعهد قوي وممتاز والله يسهل امورك ويكتب لك الخيرة في امرك ولا تنسى تصلي الاستخارة لما فيها من الخير الكثير.

وبالنسبة للتكدس جاوبتك عليه والنقل على حسب مشرفك الدراس والله يوفقك.

وبالله التوفيق،،

أخوك/
    *عظيم الصمت*
    7 "
  2. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القلب الحزين
    اخي كنت حابة اسئل هل جامعة اليوبن فيها ماستر تسويق
    وهل درجة التوفل لاابد انت تكون 100
    وشكرا

اعتذر منك على تأخري بالرد

فيها ومثل ما قلتي ان درجة التوفل كحد ادنى 100/120

وأعتقد فيها جيمات من المطالب الاساسية.

والله يكتب لك الخيرة في امرك.

وبالله التوفيق،،

أخوك/
    *عظيم الصمت*
    7 "
  3. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tigershark
    يعطيك العافيه اخوي عظيم الصمت
    وفقك الله و جعلها في موازين حسناتك

تحياتي

اللهم أمين واياك وكل مسلم

اشكرك على دعواتك بيض الله وجهك وهي دافع معنوي لي وبشكل كبير.

وبالله التوفيق،،

أخوك/
    *عظيم الصمت*
    7 "
  4. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الغربه صعبة
    السلام عليكم
    يا شباب أبغى فزعتكم
    أنا مبتعث مع عائلتي لفيلادلفيا زمالة طبية في مستشفى ويلز التابع لجامعة ثوماس جيفرسون وراح أبدأ ان شاء الله في 15 ديسمبر 2010وعندي بعض الاستفسارات :
    1) هل يوجد سكن جيد بالقرب من هذا المستشفى واذا أحد يعرف رجاء دلوني (غرفتين نوم)
    2)هل يوجد مدارس ابتدائية قريبة من المستشفى (ابنتي في الصف الثالث ابتدائي ) وهل تنصحونني بمدرسة حكومية ولا أهلية
    3)كيف طريقة استخراج رخصة السير في هذه المدينة وهل هي ضرورية ولا الرخصة الدولية تكفي

ماشاء الله تبارك الله

1- الله يسهل امرك بالنسبة للسكن بالمطقة اللي فيها الجامعة والله ما عندي خلفية فيه الا انه غالي وعلى ما اعتقد انها في الداون تاون والمنطقة هذيك غالية.
    2- المدارس فيه ولكن المفضل انك تدرسهم في المدارس الحكومية وانت وأختيارك.

3- طريقة استخراج الرخصة لها اجراءات معينة وفيها اختبار قيادة واختبار بالكمبيوتر ولكن فيه شباب كثير معاهم الرخصة والرخصة الدولية ماشية في فيلادلفيا ولكن في بعض الولايات ما يعترفون فيها.

أعتذر منك اخوي اني ما قدرت اجاوبك بشكل كافي على استفساراتك.

وبالله التوفيق،،

أخوك/
    *عظيم الصمت*
    7 "
  5. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يعطيكم العافيه على تواصلكم الاخ hshom والاخ عظيم الصمت للاسف حاولت ارسلكم على الخاص بس ماقبل لانه لازم يكون عندي 30 مشاركة عموما انا الصراحة بحث على السكن في النت بخصوص Presidential و سكن Iroquois Apartments وغيرها من المساكن بس اعتقد عن طريق النت مايوضح كل شئ وراجعت Reviews عن كل سكن المتواجده في النت عن كل سكن وبصراحه ناس تمدح وناس تذم من الامريكان نفسهم لكن صراحة انا احتاج لرايكم خصوصا انه الواحد يحتاج يحجز من قبل افضل

وبالنسبة لي شخصيا فانا احتاج مساعدتكم بالسوال في Lincoln Green
    لانه تحمست انه فيه عوائل سعودية مما يشكل راحه لي ولزوجتي واذا كان فيه امكانيه سعر الشقه و تصوير الشقة حيث انني بحث عن طريق النت مو واضح جدا داخل الشقه وارسالها على ايميلي
    pt_yma@hotmail.com
    وانا قمت ببحث بخصوص السكن ( مع العلم ان البحث عن طريق النت ولا يعني انني زرت الاماكن المذكورة) وحبيت اشارككم مواقع السكن كما وصلتني
    Alternative Housing Options in Philadelphia

Hotels/ Hostels Near the Center

Apple Hostels Philadelphia
    Apple Hostels - Welcome to Apple Hostels of Philadelphia
    32 Bank Street
    Philadelphia, PA 19106
    1-877-275-1971

The Latham Hotel
    The Latham Hotel
    135 S 17th St
    Philadelphia, PA 19103
    215-563-7474

Doubletree Hotel Philadelphia
    Hotels, Clubs, Guest Suites and Resorts by Doubletree - Official Site Doubletree.com
    237 South Broad Street
    Philadelphia, PA 19107-5686
    215-893-1600‎

Holiday Inn Express Philadelphia
    www.hiexpress.com
    1305-11 Walnut Street
    Philadelphia, PA 19107
    877-863-4780

Club Quarters Philadelphia (for extended stays)
    Club Quarters - A Compelling New Hotel Concept
    1628 Chestnut St
    Philadelphia, PA 19103
    215-282-5000

Alternate Host Family Accommodation
    Right at Home Homestay
    Anne provides homestay accommodation and coordinates homestays with other families.
    Anne Cohen- Homestay Coordinator
    215.382.0383
    rahhomestay@verizon.net

Apartments

Close to the Center (within walking distance)

Chancellor Apartments
    248 South 13th Street
    Philadelphia, PA 19107
    215-735-8404
    Chancellor Properties, Inc.

The Chancellor is located within a few blocks of many cultural and historic attractions. It is the closest affordable apartment complex and many students from all over Philadelphia stay there. They offer reduced 12th Street Gym membership & Student Discounts.

Studios $795-1000 mo/ 1 Bedrooms $1100-1275 mo.

Utilities Included, cable-ready, Internet access available in selected apartments,
    24 hour doorperson.

The Arts Condominium
    www.theartscondo.com
    1324 Locust St
    Philadelphia, PA 19107
    215-546-1925

Magnificent Grand Lobby with high-speed internet access terminals, Controlled Access, Onsite Laundry Facility, 24-hour Lobby Attendant, Professionally-Designed Fitness Center, AC Units & Central Air Systems.

The Drake
    Philadelphia's Historic High-Rise Living - The Drake Apartments
    1512 Spruce Street
    Philadelphia, PA 19102
    866-533-9655

The Drake was constructed in 1929 as a luxury hotel. The Drake was once the tallest building in Philadelphia. Today, the 32-story building has been restored to its former glory providing an exceptional home for students.

Air Conditioning, Broadband Internet Access, Cable or Satellite, Fitness Center, Furnished Available, High Rise, Walk In Closets.

Good choices outside Center City
    (Easy to take public transportation to the center)

The AXIS (formerly the Stratum)
    (near University of Pennsylvania)
    Philadelphia Apartments University City | Axis
    20 South 36th St
    Philadelphia, PA 19104
    215-662-0802

Located in University City near Philadelphia’s premier colleges and universities. It is a luxury, full-service student residence. Roommate matching available.

All utilities are included: Cable TV with, High speed internet, Phone service,
    24 hour reception desk, Free building-wide wireless internet, 24 hour emergency maintenance.

Furnished apartments, Resident activities, Bistro style dining service, Close to restaurants and retail shops, State-of-the-art fitness center, Tanning salon, Full laundry facilities, Video game consoles, Housekeeping service (weekly) included in rent.

Presidential City Apartments (Near City Avenue & Saint Joseph’s University)
    Presidential City Luxury high-rise apartments in Philadelphia, PA
    3900 City Line Ave
    Philadelphia, PA 19131
    215-883-2000

Located closer to the suburbs of Philadelphia, near Saint Joseph’s University. Many students, especially from Libya and Saudi Arabia, choose to stay here.

Free heat/hot water/cooking gas are included at Presidential City along with concierge service.

Iroquois Apartments
    Welcome to Iroquois Apartments
    2805 N 47th St
    Philadelphia, PA 19131
    215-473-7755

Garage Parking, Intercom Entry System, Exquisite Lobby, Convenient to Public Transportation, 24-Hour Emergency Maintenance, Across From Bala Cynwyd Shopping Center, Nearby Fairmount Park, Furnished & Unfurnished Apartments.

You may look up reviews of these hotels and find more at Philadelphia Apartments - Rent Philadelphia PA Apartments, Apartments for Rent & Homes for Rent - Rent.com® Apartment Finder, and Apartment Ratings :: The leading source of apartment reviews by renters for renters..

Also, if you are looking for roommates or an apartment on your own, you should check out craigslist: charlotte classifieds for jobs, apartments, personals, for sale, services, community, and events. Just choose “Philadelphia” and look in “apts/housing”, “rooms/shared” & “sublets/temporary”. Usually, students do this while they are in the area so they can meet with the people and look at the neighborhood before confirming their stay. Very nice neighborhoods with easy public transportation to the center are Rittenhouse Square, Old City, Queen Village, Northern Liberties, and University City.
    7 "
  6. بيض الله وجهك ياعظيم الصمت ولاخلاء ولاعدم وبالعكس لافيه تاخير ولاشي والله ثم والله لولا وجودك هنا ماشاركة طبعن من غير اقصور بمن حضر ورايتك بيضا.

بس لو تسمح بسالك عن شيئين الاول كيف الجو في فيلادلفيا بالشتاء هل هو بارد حيل وكم درجة الحراره فيه انا بجي شهر واحد باذن الله ومتخوف من البرد

الثاني مافهمت كلامك عن المبالغ يعني الحكومه ماتعوضك بالاشهر اللي جلستها على حسابك بعد ماتنضم لهم في ناس يقولون يعوضونك

وبسال الملحقيه مايستقبلونك الا بفاكس او ايميل بموعدك شلون ارسل لهم! وعلى طاري اللغه انا ابي لغتي تكون ممتازه بغض النظر للدراسه بس بسال كم شهر وابدا اتكلم وطلع واروح واجي واللغه كويسه او لاياس من 3شهر حسب خبرتك ياجعل يدن كتبت فيها محرمه عن النار يارب وجعلك تجيب اللي اتمناه
    اخر سوال في فرق كبير بالحياة هنا وهناك وكيف الحياة في فيلادلفيا انشاءالله حلوه سؤال غبي اسف ع الاطاله ولك تحياتي ياعظيم في كل شي
    7 "
  7. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة YMA1
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يعطيكم العافيه على تواصلكم الاخ hshom والاخ عظيم الصمت للاسف حاولت ارسلكم على الخاص بس ماقبل لانه لازم يكون عندي 30 مشاركة عموما انا الصراحة بحث على السكن في النت بخصوص Presidential و سكن Iroquois Apartments وغيرها من المساكن بس اعتقد عن طريق النت مايوضح كل شئ وراجعت Reviews عن كل سكن المتواجده في النت عن كل سكن وبصراحه ناس تمدح وناس تذم من الامريكان نفسهم لكن صراحة انا احتاج لرايكم خصوصا انه الواحد يحتاج يحجز من قبل افضل

وبالنسبة لي شخصيا فانا احتاج مساعدتكم بالسوال في Lincoln Green
    لانه تحمست انه فيه عوائل سعودية مما يشكل راحه لي ولزوجتي واذا كان فيه امكانيه سعر الشقه و تصوير الشقة حيث انني بحث عن طريق النت مو واضح جدا داخل الشقه وارسالها على ايميلي
    pt_yma@hotmail.com
    وانا قمت ببحث بخصوص السكن ( مع العلم ان البحث عن طريق النت ولا يعني انني زرت الاماكن المذكورة) وحبيت اشارككم مواقع السكن كما وصلتني
    Alternative Housing Options in Philadelphia

Hotels/ Hostels Near the Center

Apple Hostels Philadelphia
    Apple Hostels - Welcome to Apple Hostels of Philadelphia
    32 Bank Street
    Philadelphia, PA 19106
    1-877-275-1971

The Latham Hotel
    The Latham Hotel
    135 S 17th St
    Philadelphia, PA 19103
    215-563-7474

Doubletree Hotel Philadelphia
    Hotels, Clubs, Guest Suites and Resorts by Doubletree - Official Site Doubletree.com
    237 South Broad Street
    Philadelphia, PA 19107-5686
    215-893-1600‎

Holiday Inn Express Philadelphia
    www.hiexpress.com
    1305-11 Walnut Street
    Philadelphia, PA 19107
    877-863-4780

Club Quarters Philadelphia (for extended stays)
    Club Quarters - A Compelling New Hotel Concept
    1628 Chestnut St
    Philadelphia, PA 19103
    215-282-5000

Alternate Host Family Accommodation
    Right at Home Homestay
    Anne provides homestay accommodation and coordinates homestays with other families.
    Anne Cohen- Homestay Coordinator
    215.382.0383
    rahhomestay@verizon.net

Apartments

Close to the Center (within walking distance)

Chancellor Apartments
    248 South 13th Street
    Philadelphia, PA 19107
    215-735-8404
    Chancellor Properties, Inc.

The Chancellor is located within a few blocks of many cultural and historic attractions. It is the closest affordable apartment complex and many students from all over Philadelphia stay there. They offer reduced 12th Street Gym membership & Student Discounts.

Studios $795-1000 mo/ 1 Bedrooms $1100-1275 mo.

Utilities Included, cable-ready, Internet access available in selected apartments,
    24 hour doorperson.

The Arts Condominium
    www.theartscondo.com
    1324 Locust St
    Philadelphia, PA 19107
    215-546-1925

Magnificent Grand Lobby with high-speed internet access terminals, Controlled Access, Onsite Laundry Facility, 24-hour Lobby Attendant, Professionally-Designed Fitness Center, AC Units & Central Air Systems.

The Drake
    Philadelphia's Historic High-Rise Living - The Drake Apartments
    1512 Spruce Street
    Philadelphia, PA 19102
    866-533-9655

The Drake was constructed in 1929 as a luxury hotel. The Drake was once the tallest building in Philadelphia. Today, the 32-story building has been restored to its former glory providing an exceptional home for students.

Air Conditioning, Broadband Internet Access, Cable or Satellite, Fitness Center, Furnished Available, High Rise, Walk In Closets.

Good choices outside Center City
    (Easy to take public transportation to the center)

The AXIS (formerly the Stratum)
    (near University of Pennsylvania)
    Philadelphia Apartments University City | Axis
    20 South 36th St
    Philadelphia, PA 19104
    215-662-0802

Located in University City near Philadelphia’s premier colleges and universities. It is a luxury, full-service student residence. Roommate matching available.

All utilities are included: Cable TV with, High speed internet, Phone service,
    24 hour reception desk, Free building-wide wireless internet, 24 hour emergency maintenance.

Furnished apartments, Resident activities, Bistro style dining service, Close to restaurants and retail shops, State-of-the-art fitness center, Tanning salon, Full laundry facilities, Video game consoles, Housekeeping service (weekly) included in rent.

Presidential City Apartments (Near City Avenue & Saint Joseph’s University)
    Presidential City Luxury high-rise apartments in Philadelphia, PA
    3900 City Line Ave
    Philadelphia, PA 19131
    215-883-2000

Located closer to the suburbs of Philadelphia, near Saint Joseph’s University. Many students, especially from Libya and Saudi Arabia, choose to stay here.

Free heat/hot water/cooking gas are included at Presidential City along with concierge service.

Iroquois Apartments
    Welcome to Iroquois Apartments
    2805 N 47th St
    Philadelphia, PA 19131
    215-473-7755

Garage Parking, Intercom Entry System, Exquisite Lobby, Convenient to Public Transportation, 24-Hour Emergency Maintenance, Across From Bala Cynwyd Shopping Center, Nearby Fairmount Park, Furnished & Unfurnished Apartments.

You may look up reviews of these hotels and find more at Philadelphia Apartments - Rent Philadelphia PA Apartments, Apartments for Rent & Homes for Rent - Rent.com® Apartment Finder, and Apartment Ratings :: The leading source of apartment reviews by renters for renters..

Also, if you are looking for roommates or an apartment on your own, you should check out craigslist: charlotte classifieds for jobs, apartments, personals, for sale, services, community, and events. Just choose “Philadelphia” and look in “apts/housing”, “rooms/shared” & “sublets/temporary”. Usually, students do this while they are in the area so they can meet with the people and look at the neighborhood before confirming their stay. Very nice neighborhoods with easy public transportation to the center are Rittenhouse Square, Old City, Queen Village, Northern Liberties, and University City.

حياك الله اخوي وتراني سويت لك اضافة على الماسينجر

وانا ما اقدر افيدك الا عن اللنكون جرين لأني ساكن فيه

وهو ممتاز للعوائل وفيه اكثر من عائلة سعودية متواجدة واللي بيجون بعد بحول الله.

بالنسبة للشقق فهي تختلف تفصيلها واحجامها وانت تبي غرفة او غرفتين وهذي ايضا تختلف.

ولكن بشكل عام هو ممتاز ومريح للعوائل واعرف شباب توهم جاييين مع عوائلهم واخذين فيه عقد لمدة سنة.

واللي تبيه انا حاضر بالنسبة لللنكون جرين فياليت تعذرني عن الباقي لأني والله ما عندي خلفية عنها ولا دراية.

وفيه نقطة مهمة في اللنكون جرين قل ما تلاقيها بالمجمعات الثانية.

اللي هي سلمك الله ومن يقراء انه لكل شقة غسالة مع مجفف مستقلة فيها.

أما المجمعات الثانية تكون الغسالات مشتركة وبعضها كل غسلة بدولار.

وهذي مهمة وانا اشوف انها ميزة للنكون جرين عن غيره وهي نقطة مهمة فحنا متعودين على النظافة اللي امرنا فيها ديننا ولا تدري عن نوعية اللي يغسلون ونظافتهم ايضاً احفظ بإذن الله من انتقال بعض الامراض والعدوى.

ايضاً بتلاقي في اللنكون جرين ثلاجة من الحجم الكبير وفرن كهربائي وفيها موكيت يعني بتحتاج كنب وسرير بس.

والله يكتب لنا ولك الخيرة في جميع امورنا وددعواتكم لي بالتساهيل الله يحفظكم.

وكل اللي اسويه اقل من الواجب.

واعتذر عن القصور اخوي.

وبالله التوفيق،،

أخوك/
    *عظيم الصمت*
    7 "
  8. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الدغباسي
    بيض الله وجهك ياعظيم الصمت ولاخلاء ولاعدم وبالعكس لافيه تاخير ولاشي والله ثم والله لولا وجودك هنا ماشاركة طبعن من غير اقصور بمن حضر ورايتك بيضا.

بس لو تسمح بسالك عن شيئين الاول كيف الجو في فيلادلفيا بالشتاء هل هو بارد حيل وكم درجة الحراره فيه انا بجي شهر واحد باذن الله ومتخوف من البرد

الثاني مافهمت كلامك عن المبالغ يعني الحكومه ماتعوضك بالاشهر اللي جلستها على حسابك بعد ماتنضم لهم في ناس يقولون يعوضونك

وبسال الملحقيه مايستقبلونك الا بفاكس او ايميل بموعدك شلون ارسل لهم! وعلى طاري اللغه انا ابي لغتي تكون ممتازه بغض النظر للدراسه بس بسال كم شهر وابدا اتكلم وطلع واروح واجي واللغه كويسه او لاياس من 3شهر حسب خبرتك ياجعل يدن كتبت فيها محرمه عن النار يارب وجعلك تجيب اللي اتمناه
    اخر سوال في فرق كبير بالحياة هنا وهناك وكيف الحياة في فيلادلفيا انشاءالله حلوه سؤال غبي اسف ع الاطاله ولك تحياتي ياعظيم في كل شي

حياك الله اخوي ومشكور على دعواتك بيض الله وجهك واللهم امين لنا جميعاً

الجو في فيلادلفيا في فصل الشتاء بتتحق الامنية وبتشوف الثلج على الطبيعة وهو ينزل بحول الله وبصراحة انا ما لحقت على الشتاء العام الماضي ولكن هو برد وانت بتكون جيتك بحول الله في عز البرد واحسب حسابك باللبس.

اللي انا اعرفه ان الملحقية ما تعوضك عن اللي دفعته اثناء دراستك الا اذا الحقت في البعثة وانا حاول تدبر عمرك من الحين عشان اذا جيت تكون امورك متسهلة بحول الله.

ادخل على موقع الملحقية في النت وبتلاقي رقم الفاكس او ايميلهم وفيه بعض الشباب يقولون انك اذا جيت وقلت لهم انك سعودي ياخذونك مع مجموعة اللي جايين ولكن الافضل انك تطعيهم خبر لأن الاسماء تكون مسجلة معهم في ورقة والله يسهل امورك.

اذا انت تبي تأقلم نفسك بسرعة على الاجواء بتكون حلوة والا اذا انت كل شوي اشتقت لأهلي واشتقت لدريتي بتمرض نفسك وبتتعب نفسيتك.

عشان كذا حاول تنسى السعودية بشكل مؤقت من اول ما تجي وتتعايش مع واقعك لحد ما تحس انك اندمجت مع الحياة هنا كل شي بيكون عندك طبيعي وهو في البداية بيكن فيه تعب شوي وشوق للأهل والديرة ولكن اقلم نفسك ولا تجلس لحالك كثير ترى هذا اكثر شي بيتعب النفسية.

ولا تحرموني دعواتكم فأنا مقبل على خطوة ادعو الله ان يسهلها لي.

وجزاكم الله خير الجزاء.

وبالله التوفيق،،

أخوك/
    *عظيم الصمت*

وبالله التوفيق،،
    7 "
  9. كمال وجمال ياعظيم اسال الله انه ييسر لك كل امر ويوفقك ويسعدك ويريح بالك وانشاءالله راح يكون بينا تواصل بالمنتدى واذا ماعندك اخلاف نواجهك بامريكا من ناصل اذا تقدر وتساعدنا وانت وظروفك كانك تقدر والا وافي ومشكور بس تعرف مانعرف شي ومانستغني عنك وكفيت ووفيت
    7 "
25 من 53 صفحة 25 من 53 ... 2024252630 ...
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.