الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

أخطأت خطأ كبير في الأبليكيشن ورد علي المشرف وماني عارف كيف أعدل خطأي ،، ساعدوني

أخطأت خطأ كبير في الأبليكيشن ورد علي المشرف وماني عارف كيف أعدل خطأي ،، ساعدوني

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 5623 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية ibnalhaithem
    ibnalhaithem

مبتعث جديد New Member

ibnalhaithem غير معرف

ibnalhaithem , ذكر. مبتعث جديد New Member. , تخصصى معيد , بجامعة Flinders University
    • Flinders University
    • معيد
    • ذكر
    • أدليد, جنوب استراليا
    • غير معرف
    • Nov 2008
    المزيدl

November 26th, 2008, 02:05 PM

بسم الله الرحمن الرحيم

قدمت على جامعة نبراسكا لنكولن ،، وتعبت في تعبئة الأبليكيشن ،، وفي خانة الشهادة كنت أعتقد أن المقصود هو الدورات التي تحصلت عليها وسجلت جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية لأني حصلت على دورة فيها ،،،

وكان المفروض إني أكتب أني خريج فيزياء بجامعة الملك عبد العزيز

الآن ردت علي المسؤولة عن القبول في الجامعة برسالة ،، تقول فيها التالي

• Submit official transcripts and degree certificates/diplomas from Imam Muhamed Bin Saud University. (Documents not in English must be accompanied by English translations.) To be official, these documents must be certified and bear the original stamp or seal and signature of the authorized school officer from the original issuing institution. Photocopies of certified documents (notarized or otherwise), faxed documents, scanned documents, and copies of documents made by translators or evaluation agencies are not considered official. [If you have foreign certificates on file at a U.S. university where you have studied, you may request that attested copies of those official documents be sent directly to us. These attested documents must come from the Registrar/Records Office or Graduate College, not from an academic department.]في النقطة الأولى تقول أرسل الوثائق مختمة من جامعة الإمام ،، وأنا متخرج من جامعة الملك عبد العزيز ،، طيب كيف أسوي .؟ وكيف أرد عليها ؟؟؟
    • Submit official verification of English proficiency. Test of English as a Foreign Language (TOEFL) scores of 500+ (paper-based exam) or 61+ (internet-based exam) or a minimum score of 6 on the International English Language Testing System (IELTS) meet our minimum entrance requirement. Please note that most departments require higher scores. To request TOEFL scores be sent to us, please contact the Educational Testing Service ( http://www.ets.org ) to UNL. Our institution code is. To be considered valid, test scores cannot be more than two years old.
    • وفي النقطة الثانية تطلب الوثائق اللي تثبت حصولي على ايلتس أو توفل ،،، وطبعا أنا لا عندي لا توفل ولا ايلتس ،، وأبغى أقول لها إني أبغى أدرس في المعهد عندهم الخاص بالجامعة لمدة سنة وبعدين أبغى أدخل برنامج الماجستير

• A $45.00 non-refundable application fee can be paid by bank draft, cashiers check or money order in U.S. dollars and made payable to "University of Nebraska-Lincoln". If you prefer to pay by credit card, it will be necessary to submit a new online application and then pay the fee online via the Verisign Web site when you submit the application. This duplicate application will be processed only for the credit card payment.وفي النقطة الثالثة تبغى الفلوس ،، وأبغى أقول لها لا تشيلين هم أنا راح أرسل لك 45دولار في أقرب وقت ممكن عن طريق الفيزا أو شيك مصدق
    • Departments require additional materials in order to evaluate an application. To see what materials the Physics & Astronomy program requires, such as standardized tests (GRE or GMAT) or letters of recommendation, read the Graduate Program Summary available on our website at http://www.unl.edu/gradstudies/prospective/programs/PhysicsAndAstronomy.shtml. There you can also find the deadlines established by your department.
    • وفي النقطة الرابعة تقول إن القسم له متطلبات وحطت الرابط حقه
    • Please complete and submit Part 1 of the Financial Resource Certification (FRC) form. The form can be accessed at http://www.unl.edu/gradstudies/prospective/financial_resource.pdf, or you may contact our office for a copy of the form. (Part 2 of this form is due at the we receive an admission decision, and only if you will be self-funded, sponsored or receive an assistantship which pays less than our school’s projected annual cost.)
    • وفي النقطة الخامسة أرسلت لي نموذج وتبغاني أعبيه ،، ومافيه مشكلة راح أعبيه

أرجوكم ساعدوني يا أهل اللغة ،،

وبعض الأحيان أفكر إني أرد عليهم وأقول لهم كنسلوا هذا النموذج بالكامل وخلوني أعبي نموذج جديد ، لأني أخطأت ،، ومرة وحدة أرسل لهم الفلوس بالفيزا بدل الشيك .

أنتظر منكم الرد عاجلا
  2. يا غالي رد عليهم برساله انك اخطأت وراح ترتب الأمور ثم تقوم بأرسال كل المتطلبات

يعني اكتب رساله عادية ووضح فيها كل الي في راسك وراح يردوا عليك ايش تسوي

وبس .

وعلى فكره ردها جداً عام يعني شوف طلبات القبول من جديد .
    .
    7 "
  3. أهلين أخوي ..

لا مشكلة ولا حــاجة الموضوع سهل ..

بخصوص النقطة الأولى : أنت ترجع وتراسلها وتبين لها الفكرة إنه أنت حاصل على البكالوريوس من جامعة الملك عبدالعزيز وتكتب التخصص والمعدل وتبين إنك ماخذ دورة في جامعة الإمام وتكتب اسم الدورة ومدتها ..

بخصوص النقطة الثانية : أنت لما عبيت الأبلكيشن شكلك أخترت إنك حاصل على هذي الشهادات وماكملت البيانات في الأبلكيشن وهذي أمرها سهل .. فقط تراسلها وتقول أنا أخطيت وأنا مادرست إنجليزي ..

بخصوص النقطة الثالثة : طبعاً الرسوم غلباً تدفع عن طريق الموقع بالفيزا وهي رسوم تسجيل فطبيعي إنك ترجع للموقع وتسدد الرسوم ..

بخصوص النقطة الرابعة : هذي راجعة لك ولتخصصك .. شوف إيش المطلوب وشوف كيف شروطهم .. لأخذ فكرة عن هذا التخصص في الجامعة ..

بخصوص النقطة الخامسة : النموذج اللي أرسلته لك هذا نموذج القبول يعني أنت جاك قبول من الجامعة ولكن انتبه تعبية وترسله لأنك بتكون ألزمت نفسك بدفع الفلوس اللي مكتوبة في الأبلكيشن ..

وعموماً زي ماقلت أنت أفضل حاجة إنك ترسل لهم وتقول كنسلوا الطلب السابق وعبي طلب جديد ..

أتمنى أكون أفدتك أخوي ..

تحياتي ..

عبدالعزيز
    7 "
  4. طيب أخواني مافيه مشكلة ،

بس أنا ماني عارف أصيغ رسالة باللغة الإنجليزية وأوضح فيها اللي أبغاه ،،

أنا وضعت الموضوع في منتدى اللغة الإنجليزية كله من أجل الرسالة ،،، أتمنى أن أجد من يصيغها لي

مع الشكر الكامل لكم
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.