الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

ساعدونى الله يصلح أحوالكم جميعا.

ساعدونى الله يصلح أحوالكم جميعا.

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 5288 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية eng_BRAVE HEART
    eng_BRAVE HEART

مبتعث مستجد Freshman Member

eng_BRAVE HEART كندا

eng_BRAVE HEART , ذكر. مبتعث مستجد Freshman Member. من مصر , مبتعث فى كندا , تخصصى بكالريوس زراعة , بجامعة جامعة المنصورة
    • جامعة المنصورة
    • بكالريوس زراعة
    • ذكر
    • المنصورة, اونتاريوا ان شاء الله
    • مصر
    • May 2009
    المزيدl

October 24th, 2009, 05:16 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    ازيكم أعضاء منتدى مبتعث الكرام.....كيف احوالكم فى تمام الصحة والعافية ان شاء الله.
    أنا كان لى استفسار وياريت تساعدونى الله يصلح أحوالكم.
    أنا دلوقتى ان شاء الله تعالى ناوى اسافر لكندا لدراستة الماستر هناك فى كلية الزراعة بالجولف
    فالاخوة نصحونى بالتقديم على معهد اللغة الاول بحيث يجيبلى قبول مشروط
    ففعلا راسلت المعهد ومليت الابلكيشن وبعته وطلبوا منى اوراق اخرى زى صورة الجواز والسجل الاكاديمى...وغيره
    وكمان حولتلهم رسوم التقديم بتاع الابلكيشن و1000 دولار عليهم
    فردوا عليا برسالة وقالولى ان الفلوس وصلت وشكرا.وانت قدم على الدراسات العليا اون لاين بحيث يبقى انت معاك قبولين قبل ما تغادر بلدك وهما قبول المعهد وقبول الجامعة.
    فأنا منتظر دلوقتى بعد مقدم على الجامعة ايه اللى هيحصل بعد كده
    ومش المفروض ان المعهد يبعتلى ورق بالقبول ولا اى شيىء زى الفيزا بحيث اروح للسفارة ونخلص اجرائاتها ولا ايه اللى المفروض يحصل
    أفيدونى لأن عقلى هيطير منى.
    وجزاكم الله كل خير.

2. سلامه عقلك

اخوى انا في استراليا بس اتوقع النظام قريب من نظام كندا اتوقع انك ماشي في السليم

الحين دولاقتي يعطونك قبول الماستر وبعدين انت تطلب الفيز بالمدة كامله الى هي المعهد والماستر هم راخ يرسولن لك الافر وانت قدمه مع طلب الفيزا واعمل الكشوفات الطبيه وباذن الله تتسهل امورك...............
    7 "
  3. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alfamous
    سلامه عقلك

اخوى انا في استراليا بس اتوقع النظام قريب من نظام كندا اتوقع انك ماشي في السليم

الحين دولاقتي يعطونك قبول الماستر وبعدين انت تطلب الفيز بالمدة كامله الى هي المعهد والماستر هم راخ يرسولن لك الافر وانت قدمه مع طلب الفيزا واعمل الكشوفات الطبيه وباذن الله تتسهل امورك...............
    جزاك الله كل خير على اهتمامك وردك على الموضوع
    بس المفروض الحين المعهد هيبعت حاجة ولا لما اسجل فى الجامعة الاول ...أرجو الافادة
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.