الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

ميونخ وبعض الاسئله ارجو المساعده

ميونخ وبعض الاسئله ارجو المساعده

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 4763 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية ansmagdy
    ansmagdy

مبتعث جديد New Member

ansmagdy ألمانيا

ansmagdy , ذكر. مبتعث جديد New Member. من مصر , مبتعث فى ألمانيا , تخصصى هندسه , بجامعة برلين الحره
    • برلين الحره
    • هندسه
    • ذكر
    • برلين, برلين
    • مصر
    • Jan 2011
    المزيدl

April 12th, 2011, 12:24 AM

السلام عليكم انا اخوكم انس من مصر ارجو منكم المساعده انا ان شاء الله ناوي اكمل دراستي في المانيا بالتحديد ميونخ لاني اريد الالتحاق ب جامعه ميونخ التقنيه في علوم الحاسب وكان لدي بعد الاستفسارات 1 ما مستوي المعيشه و ما متوسط الذي يمكنني ان اعيش هناك 2 ما اسعار السكن وهل هناك عرب هناك 3 الجامعه هي الثانيه علي العالم هل مصريفها 500 يوره ايضا ام اكثر 4 ما افضل معهد لدراسه اللغه ويكون رخيص لاني شوفت اسعار جوته كثير 5 بالنسبه للعمل انا عرفت انه يمكن العمل ل 90 يوم بدوام كامل اي 900 ساعه في السنه فما متوسط الاجور في الساعه في ميونخ وشكرا جزيلا لكم وانتظر اجابتكم
  2. وعليكم السلام والرحمة

1 مستوى المعيشة مرتفع وتقريبا أغلى مدينة في ألمانيا لكن يكفيك 700 يورو شهريا إذا اقتصدت وضبطت مصاريفك ..

2 أنا ساكن الآن بمبلغ 390 يورو شهريا والمطبخ فقط مشترك ( سكن طلاب )
    لكن المشكلة في ميونيخ ليست في أسعار السكن لكن في توفرها ..
    من الصعوبة أن تجد سكنا لكن ابحث و إن شاء الله تحصل على مايناسبك ..

-4-3 -5 لا أملك أي معلومات مؤكدة عنها للأسف ..

مووفق ياربً
    7 "
  3. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مبتعث ألمـآني
    وعليكم السلام والرحمة

1 مستوى المعيشة مرتفع وتقريبا أغلى مدينة في ألمانيا لكن يكفيك 700 يورو شهريا إذا اقتصدت وضبطت مصاريفك ..

2 أنا ساكن الآن بمبلغ 390 يورو شهريا والمطبخ فقط مشترك ( سكن طلاب )
    لكن المشكلة في ميونيخ ليست في أسعار السكن لكن في توفرها ..
    من الصعوبة أن تجد سكنا لكن ابحث و إن شاء الله تحصل على مايناسبك ..

-4-3 -5 لا أملك أي معلومات مؤكدة عنها للأسف ..

مووفق ياربً

كلام سليم ...
    أضيف على 2 أن السكن فعلا يحتاج لوقت للبحث
    بس إذا قدمت للسكن مبكرا وعرفت تقدم ممكن تسكن في غرفة 250 بس الحمام مشترك... أو مثلا تدفع 200 وتسكن مع واحد بغرفة وحدة
    أنا أعرف واحد باكستاني هنا في ميونخ سكان في غرفة بحمام خاص بس 3 ساكنين بغرفة وحدة وبيدفع كل واحد فيهم 100 يورو
    أنا ساكن ب 350 غرفة وحمام خاص والمطبخ مشترك ... قريب من أخوي مبتعث ألماني

3 نعم 542 يورو كل فصل دراسي ... 500 رسوم تسجيل و42 ما بعرف شو

4 طبعا جوته غالي جدا ... في معاهد أرخص بكتير ... وفي واحد مش بعيد عن الجامعة وبقولو إنه جيد
    Learn German course Munich - language courses

أنا دراستي بالإنجليزي في جامعة ميونخ مشان هيك ما بعرف ولا حرف ألماني

5 بالنسبة للعمل مسموح للطالب يعمل 90 يوم 8 ساعات باليوم أو 180 يوم 4 ساعات في اليوم أو 360 يوم ساعتين باليوم
    الساعة بين العشرة إلى 12 يورو (توقع فقط ... ما عندي خبرة صراحة)

تمنياتي لك بالتوفيق
    7 "
  4. Finding a place to live is almost always tough work, particularly in a city like Munich where accommodation supply is much lower than its demand. It can be one of the most critical issues that our new colleagues will face, and most probably one of the most stressful moment it will create. The purpose of this page is to share the know-how in finding places with our newcomers. There are mainly two options that you can take, applying for a student dormitory or finding a place in private.

# General Tips:
    If you are not a German speaker, Google Translate will be the most faithful friend you will ever find to tackle this issue. Please don't hesitate to contact with your potential landlords, even though these websites are written in German. Many of residences in Munich, especially the younger ones, can communicate more or less in English.
    In fact, you must contact with the landlords as soon as possible, if you are lucky to find good ones; it might be seen not that argent especially at the beginning, but please be aware that some of us needed to see 10 - 20 places with possible interviews. This is a tough competition we are now talking about here.

For CSE students who have most of the lectures in Garching campus (approx. 30+ min away from the city centre) and they can be started as early as 8:30am, living in places somewhere on U6 will be ideal for many of us; you will not need to change U-bahn in the morning which makes much more significant difference than what you can imagine now. The trains to Garching can be busy too; you wouldn't be pleased to change the trains and chasing for a seat every time you do so.

# How to find a WG?
    The majority of the CSE students live in dorms, but maybe some of you would like to live in a WG ( it's just the short version of "Wohngemeinschaft"), that is simply a flatshare. I tell you that is not going to be easy! You have to run around the city a lot, make a lot of phone call, send a lot of emails!
    FIND A WG: You can search in the list of link that you have seen before, don't worry if you don't speak German, you can reply also in English, you just need to understand the basic words of the add!
    THE FIRST EMAIL: In Munich you'll have a lot of competitors for the apartment, so the first email is really important. You have to quickly present yourself, what you study, where are you from, age and also maybe some personal info (hobbies, already experience in flatshare & co.), just to give your, hopefully, future flatmates thousands of good reason to pick you!
    BEST PERIOD: I personally found my WG at the beginning of July, and I decided to pay also August to be sure to have a good apartment in a good position, not so expensive. Don't wait till last minute (end of September/October)!
    COST: the 90% of the rooms are between 300/400 euros per month. And in most cases you have to pay 1/3 months of caution.
    GOOD LUCK!

# Commonly used websites:
    WG Wohnungsmarkt / Wohnungssuche / WG Suche - provisionsfreie Wohnungen WG Zimmer und Immobilien

http://www.wg-gesucht.de/

Immobilien mieten, Wohnungen mieten, Immobilie mieten, Vermietungen

Uni Apart - We are student housing - Studentenapartments in Ingolstadt und M # private student dormitory/hall

Toytown Germany -> Accommodation offered # a forum in English
    7 "
  5. الكلام المكتوب أعلاه منقول من موقع تجمع طلاب برنامج ماجستير
    CSE : computational science and engineering

https://sites.google.com/site/databa...odation-issues

أتمنى يكون مفيد

السكن في ميونخ مو عملية سهلة ... يحتاج الكثير من البحث ... أنصحك بالتقديم فورا على دورمات ال
    studentenwerk
    لأنه الأرخص ...
    Accommodation - Studentenwerk M
    أنا لي سنة وشهرين مقدم والآن حتى صار دوري ولح آخد سكن بأول شهر 9 القادم ... !!!

وعلى الدورمات الخاصة (الغير حكومية)
    هاذا الرابط فيه قائمة بالدورمات البرايفت
    Privately run halls' of residence - Studentenwerk M

حاولي تفضلي الدورمات اللي على
    U6
    إنتي قدمي على الكل ولكن اللي على خط مترو الأنفاق السادس هو الأفضل لك لأنه مباشر إلى جامعة
    LMU
    طبعا تستطيعي معرفة الخط من جوجل مابس .... فقط حطي عنوان السكن في خانة البحث في جوجل الخرائط ... محطات مترو الأنفاق تظهر على شكل مربعات صغيرة باللون الأزرق مكتوب عليها حرف يو .. بالضغط على المربع يمكنك معرفة رقم الخط الذي تخدمه هذه المحطة

صراحة ... ونظرا لأنك متأخرة في التقديم ... خيار أخير في حال فشلت محاولاتك قبل السفر : أطلبي من المعهد أن يدبر لك سكن ... طبعا المعهد سيدبر لك سكن على الأغلب ... لكن سيأخذ منك ضعف الأجار ... بس ممكن تسكني مؤقتا عندهم وبس وجدتي سكن أنسب وأنتي في ميونخ ممكن تنقلي إليه

أتمنى لك التوفيق
    7 "
  6. شكرا جزيلا ابو فرحان واللهي مجهود راءع الله يجزاك خير بس كنت حابه اقولك انا هاادرس لغة في معهد غوته في البداية فامااعرف ايش انسب واقرب مكان وكنت حابه لو كان ممكن تساعدني فين ممكن القي شقة غير مشتركة وكنت اتمنى لو يكون في سكيورتي انا عارفه اني طلبتي كتير وموضع السكن صعب بس ياريت تساعدني ارجوك وياريت يكون سعرها نفس الاسعار من ٣٠٠ الى ٥٠٠ يورو ياريت تقدر تساعدني بليز
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.