الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

استفسار: المانيا بدون سنة تحضيرية ?Warum nicht

استفسار: المانيا بدون سنة تحضيرية ?Warum nicht

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 4557 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية cv-system
    cv-system

مبتعث جديد New Member

cv-system ألمانيا

cv-system , ذكر. مبتعث جديد New Member. من السعودية , مبتعث فى ألمانيا , تخصصى premed , بجامعة not yet
    • not yet
    • premed
    • ذكر
    • not yet, not yet
    • السعودية
    • May 2009
    المزيدl

October 7th, 2011, 12:28 PM

السلام عليكم اخواني الدارسين في المانيا تخصص طب والمقدمين لدراسة الطب.

يعني مثل ماهو معروف ان بعد دراسة اللغة مطلوب منا اجتياز ال Studentenkolleg

او اجتياز اختبار Feststellungsprüfung مباشرة , حلو الكلام? (بمعنى هل هو واضح?).

لكن بعد التراسل مع ال Uni-Assist
    تم الرد ب(
    Dear Abdulrahman ,

in order to study in Germany you have to provide certain documents. Depending on your country of origin, it may be your school leaving certificate, the university entrance examination or documentation confirming your years of study. At www.anabin.de (German only) you may find specific information about certificates issued in different countries. More information about International Baccalaureat may be found at:
    www.inobis.de/informationen.
    html

Please note that we cannot give you any binding information before you submit your application. Generally all of your documents have to be translated and certified.

Mit freundlichen Grüßen
    Ihr uni-assist Team
    )

في الروابط اللي اعطوني اياها و بالذات هذا الرابط Informationen

كان في كلام عن ال A-Level exams

شباب انا ولله الحمد مستعد اخذ هذه الاختبارات لكن هل في واحد مستعد يشرحلي معادلة هذه الاختبارات عند الجامعات الالمانية.

اتمنى ان الموضوع يفيد غيري واسف جدا جدا على الاطاله.

2. تقدر تترجم الرساله اللي بالانجليزي عشان اقدر افيدك مزبوط ان شا لله
    بالنسبه لل FESTSTELLUNGPRÜFUNG
    هذا مطلوب من الطلاب اللي مادرسوا 13 سنه في بلدهم قبل الجامعه
    يعني اذا انت دارس 12 سنه لازم تدرس في STUDIENKOLLEG
    وتجيب الفيست ستيلونغ برووفونغ اما اذا انت دارس 13 سنه يعني سنه في الجامعه مثلا فما تحتاج فيست شتيلونغ بروفونغ
    والمطلوب منك فقط هو ال DSH
    انا مافهمت الرساله الانجليزية لو تترجمها لي راح افيدك اكثر باذن الله
    والله الموفق
    7 "
  3. I
    I
    I
    I
    V
    عزيزي عبدالرحمن,
    من اجل الدراسة في المانيا ينبغي عليك تقديم بعض المستندات. بالاعتماد على الدوله لتي اتيت منها قد يكون ذلك شهادة الثانويه او اختبار الدخول الى الجامعه او شهاده تثبت عدد السنين التي درستها.
    (بعض الروابط).
    الرجاء الانتباه الى انه لا يمكن اعطائك معلومات داعمة او موثقة اذا لم يتواجد لديك ملف عندنا.

هذه ترجمتي بشكل عام.
    وطبعا واضح من الكلام انهم ماراح يعطوني معلومات موثقة.
    المشكلة البسيطة انو عندي شهادة سنة تحضيرية من ارامكو تؤهلني لدخول الجامعات عندنا في السعودية. لكن ما ادري اذا بيعتبروا فيها لانو مافيها Biology. وكمان من جهة لا تتبع لوزارة التعليم العالي.

هذا ايميل من فرع الدااد في ابوظبي. ولكن مبهم.

Referring to your e-mail dated 07.10.2011, I would like to inform you that in order to study in Germany directly without a foundation year called Studienkolleg www.studienkollegs.de , your school leaving certificate should contain
    3Three A Levels (or 2 A levels and 2 AS Levels). Please also check out attached document about IGCSE.

Please also check with the German Embassy or visit their website, because in order to get a student visa you should provide the acceptance letter from the University and the acceptance for a German language course in Germany Of course you can start with an intensive two months course here at the Goethe –Institut, but you still need to register for a course in Germany.

To search for medicine courses in Germany please visit our website:
    www.daad.de change the language to English and click on information for foreigners
    choose: course search and click on: international or German courses and choose: medicine
    Please contact the International Office at the Universities of your choice directly regarding requirements and papers you should submit.

انا عندي استعداد قوي اني اختبر الA-Level من IGCSE على شهر June لكن هل حيكون من التعب فايدة انا مهم جدا عندي اني اتجاوز الStudienKolleg من دون سنه كاملة او حتى ترم واحد.

7 "

4. غريبة لسا مكلم الدااد وقالوا انو على الرغم من انو الثانوية في السعودية 3 سنوات الا انهم ممكن يتجاوزوها اذا جبت 3 A-Level
    لكن لازم اكلم الجامعة اللي باقدم عليها على اساس اعرف الsubjects اللي يبغوها فممكن اضطراحضر 4-5 اختبارات عشان اقدم على كذا جامعه ما ادري احس المعلومة مشكوك في امرها.
    ممكن احد يأتينا بالخبر اليقين???

7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.