الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

معاهد اللغة في ماسترخت

معاهد اللغة في ماسترخت

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 4247 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية cherry Blossom2
    cherry Blossom2

مبتعث مستجد Freshman Member

cherry Blossom2 هولندا

cherry Blossom2 , أنثى. مبتعث مستجد Freshman Member. من السعودية , مبتعث فى هولندا , تخصصى طب بإذن الله , بجامعة ...
    • ...
    • طب بإذن الله
    • أنثى
    • جدة, جدة
    • السعودية
    • Mar 2012
    المزيدl

September 27th, 2012, 11:40 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    حبيت أسأل عن معاهد اللغة في ماسترخت أفضلها و أقربها للجامعة
    سمعت عن معهد بيرلتز و انو في نفس الجامعة
    بس كيف طريقة طلب القبول ..
    لما حطيت ججز أون لاين جاني كذا خيار
    هل هوا من مكان تاني ولا أختار واحد من الخيارات
    وجزاكم الله خير
  2. في اكثر من معهد لغه في المانيا وحسب اختياراتك
    هل لديك قبول من جامعه ام تريد دراسة اللغه اولا ثم الحصول على قبول بنفسك بعد ماتخلص كور ساللغه لان في شباب بيطلعوا الى المانيا يدرسوا الاول في معهد لغه حوالى 8 شهور الى سنه بدون مايكون معاهم قبول جامعي وبعدبين وهما هناك بيسئلوا ويقدموا بنفسهم وجها لوجه مع الجامعه وبيحصلوا على قبول طبعا بعد توفيق الله وان شاء الله انا ناوي اعمل كده اذا لم بتيسر لى الحصول على قبول جامعي قبل مااسافر
    فلو انت مثلنا مش هتفرق معاك كتير المدينه قد ما هتفرق انك تجيب قبول لمعهد لغه وبعدين القبول في الجامعه ان شاء الله يجي برحته وانت هناك بعد ماتخلص اللغه او في اثناء دراستك للغه هتسأل وهتعرف كل شء
    ده الرباط هيفهمك كل شئ وانا عرفت المعلومات منه
    http://www.mbt3th.us/vb/forum64/thread136157-4.html
    وده روابط اكتر من معهد لغه تقدر تراسلهم
    Deutsch lernen in München - Sprachschule für Deutsch Learn German in Munich - German Courses in Munich | DkfA ميونخ

Universit باساو passau

Internationales Zentrum Clausthal (IZC) كاوستال معهد اللغه

Language Courses: Universit لوبيك معهد اللغه
    انا ان شاء الله هدرس لأما في باساو او لأما في كاوستال بس الاصحاب اللى هنا في المنتدي بيقول كاوستال ارخص
    بس انا بقول ان كاوستال ارخص بس المدينه صغيره وطبعا انا هروح على نفقتي الخاصه فمحتاج شغل فحاول اشوف باساو
    وبصراحه لسه ماحددش
    المهم اخي العزيز تقدر تخلص معهد اللغه وطير الى اي جامعه في اي ولا يه كيف ماتحب وتقدر ايضا بعد ماتاخد فيزة اللغه وتدخل المانيا ماتدرس في المعهد اللى كنت طالع عليه وتدرس في اي معهد اخي كيف ماتحب
    ادخل على الرابط اللى بأعلى وانت تعرف كل شء وجزى الله خير القاءمين عليه و اصحاب المتدي جزاهم الله خيرا
    7 "
  3. هلا خيتو

إن شاء الله تلاقي حد يجاوبك على تساؤلاتك ..
    بس بـ شكل عام المشاركات بـ هذا المنتدى تخص اكثر شي ألمانيا
    اذا عندك اي سؤال او استفسار ممكن ترجعي للمواضيع المثبته .. رح تستفيدي منها كثير

بـ التوفيق
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.