الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

محتاج مساعده بالله عليكم فى الدراسه لى المانيا فى اسرع وقت

محتاج مساعده بالله عليكم فى الدراسه لى المانيا فى اسرع وقت

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 3526 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية sico200
    sico200

مبتعث جديد New Member

sico200 مصر

sico200 , ذكر. مبتعث جديد New Member. من مصر , مبتعث فى مصر , تخصصى محاسبه , بجامعة طنطا
    • طنطا
    • محاسبه
    • ذكر
    • طنطا, طنطا
    • مصر
    • Aug 2014
    المزيدl

August 25th, 2014, 05:32 AM

اولا انا من مصر فا اكيد الوضع يختلف عن اى دوله فى التعقيد فى السفاره المهم انا دلوقت معايا a1 فى الالمانى يعنى لسه بدرى جدا على b2 والصراحه البلد ما يتقعدش فيها وانا مش هقدر استنى فنا دلوقت مقدميش حل غير انى القى حد يرتبلى افكارى لانى متغلبط ومش عارف ابدأ منين انا عايز حد يساعدنى بالله عليكم فى
    ازاى اجيب معهد لغه كويس وبسعر كويس عشان الحاله تعبانه ربنا يستر
    تانى حاجه السكن ودى المشكله الكبيره عايز اعرف اجيب سكن منين وبسعر كويس
    فيه حاجه كمان انا دلوقت لو فيه معهد لغه هل بدفعله فلوس قبل ماخد الانفتيشن منه وبجيب منه كورس مدته قد ايه
    واحتمال قد ايه يتقبل قبلو اللغه فى السفاره لان احنا عندنا جوته فى مصر رغم انى اعرف ان جوته برده فى الرياض بس مش عارف الناس عندكم متساهله شويه عن هنا
    فيه حاجه اخيره معلش انا طولت انا عارف ان فيزة اللغه ملهاش مد فى المانيا وما ينفعش تبقى فيزا طالب هل الكلام ده صح ولا غلط
    حاجه برده اخيره الجامعات عرفت انها بتدى كورسات فى اللغه وبعد كده ممكن تكمل فيها هلى الكلام ده صح برده ولا غلط ولو فيه جامعات كده ياريت حد يقلى اسمها او يدينى site بتاعهم ,وشكرا جزيلا
  2. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sico200
    اولا انا من مصر فا اكيد الوضع يختلف عن اى دوله فى التعقيد فى السفاره المهم انا دلوقت معايا a1 فى الالمانى يعنى لسه بدرى جدا على b2 والصراحه البلد ما يتقعدش فيها وانا مش هقدر استنى فنا دلوقت مقدميش حل غير انى القى حد يرتبلى افكارى لانى متغلبط ومش عارف ابدأ منين انا عايز حد يساعدنى بالله عليكم فى
    ازاى اجيب معهد لغه كويس وبسعر كويس عشان الحاله تعبانه ربنا يستر
    (ابحث على الانترنت وشوف المدينة يلي بدك اياها وراسل المعهد على الاميل )
    تانى حاجه السكن ودى المشكله الكبيره عايز اعرف اجيب سكن منين وبسعر كويس
    (في اكتر من موقع تجيب منو سكن وممكن عن طريق اصدقاء تتعرف عليهم بس تيجي على المانيا
    وممكن عن طرق الجامعة مثلا
    موقع
    WG Zimmer Wohnungen Wohnungssuche WG Suche WG Wohnung vermieten WG Nachmieter Zwischenmiete : WG-Gesucht.de

فيه حاجه كمان انا دلوقت لو فيه معهد لغه هل بدفعله فلوس قبل ماخد الانفتيشن منه وبجيب منه كورس مدته قد ايه
    (على حسب المعهد في بعض المعاهد بتعطيك التسجيل من غير ماتدفع وفي بعضها لازم تدفع
    شو المدينة يلي بدك اياها وبعدين بتقرر)

واحتمال قد ايه يتقبل قبلو اللغه فى السفاره لان احنا عندنا جوته فى مصر رغم انى اعرف ان جوته برده فى الرياض بس مش عارف الناس عندكم متساهله شويه عن هنا(مش فاهم شو قصدك طبعا انت بتحتاج لقبول جامعة ايضا حتى تحصل على فيزا دراسية)

فيه حاجه اخيره معلش انا طولت انا عارف ان فيزة اللغه ملهاش مد فى المانيا وما ينفعش تبقى فيزا طالب هل الكلام ده صح ولا غلط( نعم صحيح)
    حاجه برده اخيره الجامعات عرفت انها بتدى كورسات فى اللغه وبعد كده ممكن تكمل فيها هلى الكلام ده صح برده ولا غلط ولو فيه جامعات كده ياريت حد يقلى اسمها او يدينى site بتاعهم

(نعم في بعض الجامعات مثل على ذلك جامعة dortmund)

,وشكرا جزيلا
    عفوا تقبل مروري
    شكرا الك
    السلام عليكم
    7 "
  3. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sico200
    35 واحد شاف الموضوع ومفيش حد بييساعد حد انا بقول احسن نقفل السايت ده مدام ممنوش فايده ومادم مفيش حد بيساعد حد حتى المشرفين الى فيه
    ياحبيبي دور بنفسك في الموقع احسن لك بس خد من وقتك دقايق ودور

وترا الغالبية ماجاوبك لانه اسئلتك كثيرة وكمان الكل يخاف يقولك شي غلط

وشوف الانترنت ودور على حاجاتك بنفسك وراح تلاقي ان شاء الله الجواب السليم
    وبالتوفيق
    7 "
  4. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sico200
    35 واحد شاف الموضوع ومفيش حد بييساعد حد انا بقول احسن نقفل السايت ده مدام ممنوش فايده ومادم مفيش حد بيساعد حد حتى المشرفين الى فيه
    يااخي قمت بالرد عليك
    عملت اقبتاس لماشاركتك ولكن لم اقم بتغيير لون الخط بسب
    ضغط الوقت
    لو كلفت نفسك وقريت مشاركتي راح تلاقيني جاوبت عليك

والمشرفيين جاوببوك على اسئتك
    واذا الموقع مش عاجبك بامكانك تخرج منه
    لكن انت مابدك تقرى ولا شي
    واجاوبتك خلال اقل من 24 ساعة على استفساراتك
    وابحرص دائما انو اي استفسار مايضل اكثر من 24 ساعة

تقبل مروري
    شكرا
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.