الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

استفسار بخصوص المقابله في سفاره المانيه

استفسار بخصوص المقابله في سفاره المانيه

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 3435 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية aaabdal06
    aaabdal06

مبتعث مستجد Freshman Member

aaabdal06 غير معرف

aaabdal06
    • غير معرف
    • غير معرف
    • غير معرف
    • غير معرف
    • غير معرف
    • Nov 2014
    المزيدl

November 30th, 2014, 09:02 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    عندي استفسار بخصوص المقابله في سفاره المانيه علما انه انا عندي موعد بعد اسبوعين ودي اعرف بشكل تفصيلي وش اسئله اللي يسالونها و كم مدة المقابله و هل هي تاثر على الحصول على الفيزه وماهي نصحيه اللي تنصحون فيها للعمل المقابله بنجاح علما انه انا عندي قبول مشروط من جامعة هانوفر و انا مقيم بالسعوديه
  2. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aaabdal06
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    عندي استفسار بخصوص المقابله في سفاره المانيه علما انه انا عندي موعد بعد اسبوعين ودي اعرف بشكل تفصيلي وش اسئله اللي يسالونها و كم مدة المقابله و هل هي تاثر على الحصول على الفيزه وماهي نصحيه اللي تنصحون فيها للعمل المقابله بنجاح علما انه انا عندي قبول مشروط من جامعة هانوفر و انا مقيم بالسعوديه
    اهم شي في المقابلة
    لما تسالك شو بدك تدرس؟؟؟
    تجاوب نفس التخصص يلي مكتوب في ورقة القبول المشروط
    ولما تسالك ليش التخصص هادا ؟؟
    كون محضر اجابة كويسة

في المجمل المقابلة سهلة اسئلة عادية مدتها عشر دقائق بالكتير
    سبب الرفض لكتير من الطلاب
    انهم بحكوا تخصص غير يلي مكتوب في ورقة القبول!!!!
    انتبه على هادي النقطة فقط

تقبل مروري
    7 "
  3. الفرق ان ممكن اجى اخد قبول علشان اروح بية السفارة فالجامعة تقولى لا ادرس عندك فى بلدك لحد ما توصل مستوى "B1" وبعدها هنديلك قبول مشروط .. يعنى تيجى تدرس فى المانيا من اول "B1 لحد DSH " مثلا
    فى الحالة دى هتحتاج تدرس فى بلدك ع الاقل اربع شهور قبل ما تاخد القبول .. لكن فى الحالة التانية انهم يقولولك تعالى المانيا من غير المانى خالص واحنا هنعلمك المانى لحد ما تاخد الـ DSH وبعدها ادرس التخصص الى انت محتاجة "زى ما جامعة كلاوستال بتعمل كدة" فانا كنت بتاكد ان هانوفر مطلبتش منك اى مستوى لغوى قبل ما تديلك القبول علشان بفكر اقدم فيها بس ..
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.