الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

الماستر فى انجلترا....؟؟؟

الماستر فى انجلترا....؟؟؟

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 5277 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية YlY
    YlY

مبتعث جديد New Member

YlY غير معرف

YlY , أنثى. مبتعث جديد New Member. , تخصصى geographic , بجامعة zagazig
    • zagazig
    • geographic
    • أنثى
    • england, england
    • غير معرف
    • Oct 2009
    المزيدl

October 17th, 2009, 09:48 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    انا عضوه جديده معاكم ولكن متابعه له من فتره وحقيقى منتدى رائع وموضوعاته ممتازه وده الى شجعنى اسجل فيه لانى عندى استفسارات كتير نفسى تجاوبونى عنها....
    طبعا انا مصريه وخلصت السنه دى الحمد لله كليه الاداب قسم الجغرافيا وعايزه اكمل دراسه الماجستير والدكتوراه فى مجال نظم المعلومات الجغرافيه (gis) باذن الله فى انجلترا بس مش عارفه ابدا منين ولا ايه الشروط ولا اى حاجه خالص ولا عارفه حتى افضل جامعه ايه ...
    فممكن توجهونى اعمل ايه عشان اكمل دراستى بانجلترا وابدا منين ؟؟؟...
    واسفه جدا انى طولت بالموضوع بس اتمنى تجاوبونى
  2. مرحبا YIY فيك في المنتدي

انا اشوف اول مرحله لك اختيار المعهد لانه هو الضرورى اما بالنسبه لجامعه فإذا جيتي UK راح تتعرفي على الجامعات لانها كثير وكل جامعه لها مميزات اما من الناحيه الأكاديميه او من ناحيه المدينه وجمالها

واي استفسار احنا حاضرين في الشى الى نعرفه
    7 "
  3. مرحبا اختي
    الجامعات تطلب درجه في الايلس و تتراوح هذه الدرجه من ٦ الى ٦.٥ فى اللغه الانجليزيه وبصراحه المعاهد كثير جدا وتتراوح جوده المعاهد من الناحيه الاكاديميه وانا اشوف من اصعب اتخاذ القرارات هو افضل معهد .
    اما اذا كانت لغتك ممتازه وحصلت على الدرجه المطلوبه فى الايلس أذا سوف تحصلين على قبول جامعه من دون دراسه لغه .
    اما في بغض الجامعات يوجد فيها معاهد لدراسه اللغه تتطلب ان يكون عندك الجنرال انجلش ويدرسوك اكدميك انجلش وعندهم كورسات تدرسيها واذا اجتزتيها تدخلى الجامعه
    ودراسه الماجستر في اغلب جامعات بريطانيا تبدا في سبتنبر والقليل القليل منها يبدا في جانوري
    واتمنى اني افدتك
    اى استفسار احنا حاضرين
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.