الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

لو سمحتوا انا جالى offer letter من جامعه فى لندن المشكله فى الفلوس

لو سمحتوا انا جالى offer letter من جامعه فى لندن المشكله فى الفلوس

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 4284 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية minajaguar
    minajaguar

مبتعث جديد New Member

minajaguar مصر

minajaguar , ذكر. مبتعث جديد New Member. من مصر , مبتعث فى مصر , تخصصى clinical investigation , بجامعة ain shams
    • ain shams
    • clinical investigation
    • ذكر
    • cairo, cairo
    • مصر
    • Jun 2012
    المزيدl

July 6th, 2012, 05:57 PM

لو سمحتوا انا جالى offer letter من جامعه فى لندن بس المشكله فى الفلوس
    هما طالبين 3000 استرلينى مبدئيا احولهم للجامعه عن طريق البنك من اصل 9.600
    انا المشكله عندى فى الفلوس فكان عندى امل اروح اشتغل هناك و اسدد الجامعه على مراحل
    ايه رايوكوا
  2. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة minajaguar
    لو سمحتوا انا جالى offer letter من جامعه فى لندن بس المشكله فى الفلوس
    هما طالبين 3000 استرلينى مبدئيا احولهم للجامعه عن طريق البنك من اصل 9.600
    انا المشكله عندى فى الفلوس فكان عندى امل اروح اشتغل هناك و اسدد الجامعه على مراحل
    ايه رايوكوا
    المشكله أساسا أن علشان تحصل فيزا طالب٫ السفاره تطلب منك حساب بنك موجوده فيها مبلغ مالي يشمل تكاليف دراستك وتكاليف معيشتك لمدة ٩ اشهر في بريطانيا٫ وهذا يعني تكاليف دراستك بالاضافه الى ١٠٠٠ باوند للشهر للمعيشه في لندن٫ يعني ٩ الاف باوند + ال٩ الاف و٦٠٠ من تكاليف دراستك٫ لكن غير شامله الدفعه الاولى اللي لازم تدفعها اللي هي ال٣٠٠٠ كديبوسيت٫

بامكانك تطلب من اصدقائك وعايلتك يحولون لك المبلغ على حساب باسمك٫ لكن شرط تبقى الفلوس في حسابك لمدة ٢٨ يوم٫ لتتاكد السفاره انها لك٫ وبعدها ترجعها لهم ٫

كذلك اذا كنت في فيزا طالب فاعتقد يسمح لك بالعمل لساعات محدده فقط (بارت تايم)٫ وانت لاتعرف اذا كنت ستضمن عمل هناك أم لا٫

بامكانك أن تطلب من الجامعه تاخير القبول لك للسنه القادمه لو ما قدرت توفر المبلغ٫ وتطلب منحه من الجامعه اذا كانت توفر منحه للطلبه الغير اوروبيين٫ او قدم في جامعه اخرى تقدم منح للطلاب الانترناشيونال٫ وممكن جزء من المبلغ تتكفل فيه الجامعه او احيانا المبلغ كامل٫

تمنياتي لك بالتوفيق اخوي٫ واتمنى تقدر تحل مشكلتك، للاسف كثير من الطلاب يضطرون يرفضون اوفر في جامعات ممتازه بسبب المال
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.