الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

مساعدة محتاج مساعدة للدراسة في ماليزيا -ارجو الرد-

مساعدة محتاج مساعدة للدراسة في ماليزيا -ارجو الرد-

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 3260 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية Mahmouud
    Mahmouud

مبتعث جديد New Member

Mahmouud غير معرف

Mahmouud
    • غير معرف
    • غير معرف
    • غير معرف
    • غير معرف
    • غير معرف
    • May 2015
    المزيدl

May 17th, 2015, 08:06 AM

السلام عليكم

انا طالب في اولي هندسة ميكانيكا في الجامعة البريطانية في مصر و حابب احول علي جامعة في ماليزيا و عندي كذا استفسار

1.دلوقتى انا قدمت في UCSI و اتقبلت بس في ناس بيقولوا ان مستواها مش كويس .. لو في جامعة افضل من كده ممكن حد يفيدني و تكوت في نفس مصارفها او قريبة منها حتي

2. هل لو قدمت و عادلت المواد الي اخدتها لازم برده افضل 4 سنين بدرس في الجامعة ولا ممكن 3 لان انا كده هكون واخد سنة في ميكانيك هنا في مصر

3. اهم استفسار بقي .. دلوقتي في مكتب في مصر بيقولي انه هيمشي في اجرائات الفيزا و عايز 1200 دولار فلوس الابليكيشن و 600 دولار اجولهم لواحد اسمه محمود قاسم عشان يخلص الورق هناك و حجتهم اني لو مشيت في ورق الفيزا بنفسي مش هتخلص في الوقت الي انا عايزه ... لو ممكن حد يفيدني ازاي استخرج فيزا دراسية لاول مرة وانا لسه في بلدي قبل ما اسافر

ياريت لو في اقتراحات لجامعات افضل مع العلم انا معايا ايلتس 5.5 و شهاده اعدادي هندسة و ثانوي عام و هخلص اولي ميكانيكا السنة دي

شكرا مقدما
  2. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wafir
    السلام عليكم

جامعة UCSI غير معترف بها في السعودية... هنالك جامعات افضل بكثير منها ومعترف بها...لابد من الحصول علي فيزا دراسية قبل السفر لماليزيا واجراءاتها شوي معقدة ممكن تاخذ 2-3 شهور...ما يحتاج انك تدفع مبلغ 600 لان تخليص الاوراق مسئولية الجامعة
    مش مهم عندي تكون معتمدة في السعودية .. المهم عندي عل هي مستواها كويس ؟!
    7 "
  3. وعليكم السلام ورحمة الله

1800 دولار عشان القبول واجرائات الفيزا !!!
    لاتدفع لهم ولا شي القبول ولفيزا ماتكلف اكثر من 800 دولار
    رسوم الفيزا 2750 رنجت .
    الجامعة جيده
    لكن في افضل منها عند UPM شهادة اقوى وترتيب الجامعة الأولى في ماليزيا هذي السنه
    واذا مايهمك مسألة الاعتراف بالسعودية عندك sigi ممتازة برضو

اذا محتاج مساعده او اي احد محتاح مساعده قبول او فيزا يراسلني وخلوكم من المكاتب النصابة الموضوع بسيط
    7 "
  4. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Saleh ALnaggar
    وعليكم السلام ورحمة الله

1800 دولار عشان القبول واجرائات الفيزا !!!
    لاتدفع لهم ولا شي القبول ولفيزا ماتكلف اكثر من 800 دولار
    رسوم الفيزا 2750 رنجت .
    الجامعة جيده
    لكن في افضل منها عند UPM شهادة اقوى وترتيب الجامعة الأولى في ماليزيا هذي السنه
    واذا مايهمك مسألة الاعتراف بالسعودية عندك sigi ممتازة برضو

اذا محتاج مساعده او اي احد محتاح مساعده قبول او فيزا يراسلني وخلوكم من المكاتب النصابة الموضوع بسيط
    شكرا جدا علي المساعدة ..
    بس segi مش معتمدة من washington accord و في ناس كتير قالولي انها هتفرق معايا في الشهادة ..هل ده صحيح ؟
    انا كان نفسي ادخل nilai university بس برده وضعها زي segi
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.