الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

نيوزيلندا ومصر

نيوزيلندا ومصر

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 5149 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية يزيد المحبوب
    يزيد المحبوب

مبتعث جديد New Member

يزيد المحبوب نيوزيلندا

يزيد المحبوب , ذكر. مبتعث جديد New Member. من نيوزيلندا , مبتعث فى نيوزيلندا , تخصصى طالب , بجامعة كونتيربري
    • كونتيربري
    • طالب
    • ذكر
    • نوزيلندا, نيوزيلندا
    • نيوزيلندا
    • May 2008
    المزيدl

March 22nd, 2010, 07:46 AM

السلام عليكم

انا طالب في نيوزيلندا وابغا احول البعثة حقتي لمصر بس المشكلة اني سمعت انا التحويل من دولة اجنبية الى دولة عربية صعب هل هذا الكلام صحيح وممكن احد يقولي كيف احول او كيف اجيب قبول من الجامعات فى مصر

لاني والله عجزت اجيب قبول جربت النت ومانفع وكلمت احد اصحابي ف مصر يقولي انوا لازم الوزارة تعطيك قبول مبدئي لتحويل لمصر بس المشكلة انو ما اقدر اخذ القبول من الوزارة الى اذ1 جبت قبول من جامعه في مصر

وانا خلصت اللغة الانجليزية كامله فى الجامعه حقتي واذ1 عندي سبب مقنع لتحويل هل هذ1 يشفع لي او لا

تكفووووون ردو على ): ):
  2. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
    لكى يوافقوا لكى على التحويل بيطلبوا منك قبول من الجامعة اللى تبيها فى مصر علشان يحولوا ابتعاثك على مصر ان شاء الله
    شوف بس ايه الجامعة اللى انت تبيها واى تخصص وان شاء الله راح اجيبلك قبول اللى تبيه
    وبالتوفيق ان شاء الله
    7 "
  3. جامعة القاهره لا يعلى عليها ولكن لو كنت تريد جامعات خاصة ففى مصر جامعات خاصة كثيره وتعطى بكالوريوس مزدوج مصرى واخر اجنبى بريطانى على سبيل المثال ولكن معظم الجامعات الخاصة من هؤلاء والتى بها تخصص اسنان موقوفه مؤقتا لزياده العدد
    فانصحك خليك فى القاهره او عين شمس او الاسكندريه
    وارسلى كل اوراقك ..شهاده الثانويه العامة معتمده و مصدفة من الخارجية ببيان رسمى بالدرجات .. صوره الجواز + 6 صور شخصية+ شهادة الميلاد..بيان رسمى بالمواد اللى تم دراستها فى الكليه الحاليه شامل الدرجات للمعادله بالتوفيق ان شاء الله
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.