الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

◄ اي استفسار عن المانيا تفضل عن شهر 10+11+12 .(2014 ) ►

◄ اي استفسار عن المانيا تفضل عن شهر 10+11+12 .(2014 ) ►

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 3454 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. السلام عليكم ,
    أنا حصلت على قبول معهد اللغة والجامعة وذهبت للقنصلية الألمانيا وأستلمت وأوراق الفيزا , بس عاوز أعرف إيه أكتب في الرسالة التحفيزية الطريقة والصياغة وأرجو أن أحد يعطيني نسخة عن رسالة تحفيزية جيدة وأرجو المساعدة لأن موعدي يوم 16\11\2014.
    7 "
  2. اريد ان اتعلم لغه المانيه مع نفسي حتى اسجل بمعهد اوظن الفتره ستطول

طبعا انا في اللغه الالمانيه صفر تماما لا اعلم أي شيء عنها تماما حتى الحروف وش تنصحني الكتب الروابط الفيديوهات المواقع التي لمنهم في مستواي
    وشكرا
    7 "
  3. السلام عليكم ..

احتاج مساعدتكم في الحصول على قبول ماجستير ادارة أعمال أو أي تخصص في الادارة باللغة الانجليزية.
    أنا مبتعثة لأمريكا وأنهيت دراسة اللغة في أمريكا. مضطرة أنقل ألمانيا لعلاج والدتي.

أتمنى مساعدتكم بجامعات تقبل الدراسة باللغة اللانجليزية ولكم أطيب الدعوات
    7 "
  4. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ba-sh
    السلام علليكم
    1- متى يبدأ التسجيل في الجامعات وكم يستمر ؟
    التسجيل للحصول على القبول المشروط في اغلب الجامعات
    يستمر طوال العام

2-هل يستطيع الطالب العمل اثناء الدراسة ؟
    نعم يستطيع 120 يوم في السنة
    وشكرا.....
    عفوا تقبل مروري
    7 "
  5. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NahlaQ
    السلام عليكم ..

احتاج مساعدتكم في الحصول على قبول ماجستير ادارة أعمال أو أي تخصص في الادارة باللغة الانجليزية.
    أنا مبتعثة لأمريكا وأنهيت دراسة اللغة في أمريكا. مضطرة أنقل ألمانيا لعلاج والدتي.

أتمنى مساعدتكم بجامعات تقبل الدراسة باللغة اللانجليزية ولكم أطيب الدعوات
    قمت بمراسلتك على الخاص
    وساحاول مساعدتك
    شكرا لك
    7 "
  6. السلام عليكم
    باختصار
    انا مقدم على الزمالة ورفعت ملفي للقنصلية بجدة
    السوال كم تاخذ الفيزا من الوقت خصوصا واني ابغى ميونخ
    2 الوزارة حتوقف اصدار قرارات الابتعاث 1.1.2015 فيما لو ما اصدروا لي القرار الابتعاث هل من السهولة اني اطلع على حسابي وبعدين اقدم الحاق .؟ وكم يلزمني من الوقت

Sent from my GT-P5100 using مبتعث mobile app
    7 "
  7. بعد اذنكو انا درست سنتين ف هندسه الميكاترونيكس ف القاهره و ابتديت ف السنه التالته دلوقتى , عايز اكمل السنتين اللى فاضلين دول فى المانيا , فكنت عايز اعمل شهاده معادله بالمواد اللى انا درستها ف ال 3 سنين فى القاهره عشان مدرسهمش تانى ف المانيا و مبدئش الدراسه هناك من الاول, فممكن حضراتكو تفيدونى ابدء ازاى و اعمل ايه لو سمحتو , شكرا.
    7 "
4 من 26 صفحة 4 من 26 ... 3459 ...
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.