الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

استفسار بخصوص حجز و دراسه اللغه الالمانيه كامله من الصفر فى المانيا

استفسار بخصوص حجز و دراسه اللغه الالمانيه كامله من الصفر فى المانيا

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 3457 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية mohamed ahmed hamed
    mohamed ahmed hamed

مبتعث جديد New Member

mohamed ahmed hamed مصر

mohamed ahmed hamed , ذكر. مبتعث جديد New Member. من مصر , مبتعث فى مصر , تخصصى mechatronics engineering , بجامعة higher technological institute
    • higher technological institute
    • mechatronics engineering
    • ذكر
    • القاهره, المعادى
    • مصر
    • Oct 2014
    المزيدl

November 6th, 2014, 10:28 AM

السلام عليكم
    اريد ان اكمل دراستى الجامعيه فى المانيا , فيجب ان اكون حاصل على مستوى B1 لاخذ التاشيره للسفر لتكمله دراسه اللغه ثم تكمله الدراسه الجامعيه.
    فكنت اريد ان اعرف هل يمكن لى ان ادرس اللغه كامله هناك من الصفر و حتى المستوى المطلوب للجامعات ولا لازم اتعلم فى بلدى حتى B1 ثم السفر , اذا كان ينفع اخد الكورس كله هناك من الصفر, ازاى احجز الكورس هناك وانا فى بلدى؟ و كم سعره تقريبا و مدته لو حد يعرف؟ و هل السفاره ستوافق على ذلك و تعطيني التاشيره؟
    وشكراااااا
  2. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود السوري
    تقدر تدرس من الصفر بالمانيا
    بالنسبه تسجل إلكترونيا لتاخد قبول جامعه مع اللغه وأوراق روتينية
    هيكلفنى كام تقريبا لو هدرس اللغه من الصفر هناك؟ واحجز كورس اللغه ازاى من هنا؟ و هل الجامعه ممكن تديني طلب قبول قبل ماخد اللغه لسه على اساس انى ابقى ضامن مكانى ف الجامعه لما اخلص الكورس ؟
    وشكرا ليك
    7 "
  3. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ahmed hamed
    هيكلفنى كام تقريبا لو هدرس اللغه من الصفر هناك؟ واحجز كورس اللغه ازاى من هنا؟ و هل الجامعه ممكن تديني طلب قبول قبل ماخد اللغه لسه على اساس انى ابقى ضامن مكانى ف الجامعه لما اخلص الكورس ؟
    وشكرا ليك
    يسعد مساء أخي الكريم
    التكلفة تختلف من شخص لشخص متوسطيا تحتاج 600يورو بالشهر أكل وشرب وسكن من دون المعهد
    2القبول اسمه قبول جامعه مشروط باللغه شوف أحد يطلعلك ياه أو تراسلهم بفردك ياخد وقت أطول
    هذا القبول روتيني وانت تختار المدينه وتسجل بأي مدينه تريدها أو تكمل بنفس إلى أخذتها
    أتمنى كون افدتك
    لا تنسانا بالدعاء لي ولوالدي
    7 "
  4. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود السوري
    يسعد مساء أخي الكريم
    التكلفة تختلف من شخص لشخص متوسطيا تحتاج 600يورو بالشهر أكل وشرب وسكن من دون المعهد
    2القبول اسمه قبول جامعه مشروط باللغه شوف أحد يطلعلك ياه أو تراسلهم بفردك ياخد وقت أطول
    هذا القبول روتيني وانت تختار المدينه وتسجل بأي مدينه تريدها أو تكمل بنفس إلى أخذتها
    أتمنى كون افدتك
    لا تنسانا بالدعاء لي ولوالدي
    تمام , بس ايه هى ارخص ولايات اقدر اعيش فيها بمصاريف اقل من دى؟ و ايه الجامعات الكويسه فيها اللى اقدر اقدم فيها على دراسه الهندسه؟
    و معلش ممكن اعرف انا اقدر اراسل الجامعه امتى عشان تبعتلى القبول المشروط؟ و هياخد تقريبا وقت قد ايه عشان يبعتوه؟
    7 "
  5. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ahmed hamed
    تمام , بس ايه هى ارخص ولايات اقدر اعيش فيها بمصاريف اقل من دى؟ و ايه الجامعات الكويسه فيها اللى اقدر اقدم فيها على دراسه الهندسه؟
    و معلش ممكن اعرف انا اقدر اراسل الجامعه امتى عشان تبعتلى القبول المشروط؟ و هياخد تقريبا وقت قد ايه عشان يبعتوه؟
    تقدر تراسل من الان للحصول على قبول وارخص المدن برلين،كلاوستال ،والمدن الشرقيه وبالنسبه لبقية الاسئله الاخ محمود السوري ماقصر بالاجابه على اسالتك.
    7 "
  6. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مفتاح العلم
    تقدر تراسل من الان للحصول على قبول وارخص المدن برلين،كلاوستال ،والمدن الشرقيه وبالنسبه لبقية الاسئله الاخ محمود السوري ماقصر بالاجابه على اسالتك.
    تمام , شكرا جدا على رد حضرتك
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.