الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

خطاب القبول من جامعة ساسكس + ابرز النقاط بخطاب القبول لجامعه سالفورد = وش المطلوب مني

خطاب القبول من جامعة ساسكس + ابرز النقاط بخطاب القبول لجامعه سالفورد = وش المطلوب مني

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 4355 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. الصورة الرمزية $ The stranger $
    $ The stranger $

مبتعث مجتهد Senior Member

$ The stranger $ المملكة المتحدة

$ The stranger $ , ذكر. مبتعث مجتهد Senior Member. من السعودية , مبتعث فى المملكة المتحدة , تخصصى English , بجامعة waiting
    • waiting
    • English
    • ذكر
    • waiting, waiting
    • السعودية
    • Feb 2012
    المزيدl

May 25th, 2012, 11:11 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أسعد الله صباحكم \ مساءكم بالخيرات

اقسم بالله تعبت وانا اراسل الجامعات البريطانيه والامريكيه وبما ان الملتقى للمملكة المتحده راح استفسر عن الجامعات البريطانيه

انا جاني قبول من جامعه ساسكس تخصص اللغويات التطبيقيه لكن السؤال اللي يطرح نفسه هم ارسلوا لي انهم قبلوني وبشرط الايلتس يكون 7 او اخذ دورة عندهم
    نص الرساله كما وصلتني منهم
    I am pleased to offer you a place as a full-time student reading for the degree of Master of Arts in.Applied
    Linguistics.
    You will be registered from 20 September 2012 until 30 September 2013.
    This offer is conditional on an overall IELTS score of 7.0 with at least 6.5 in each component or Internet
    TOEFL with a score of at least 100 overall, with at least 21 in Listening, 22 in Reading and 27 in both
    Speaking and Writing.
    Alternatively, the University offers pre-sessional English courses designed to prepare you for postgraduate
    study. These are accepted in place of an external English language test. For further information on the
    pre-sessional courses please visit: English language : Sussex Centre for Language Studies : University of Sussex
    To accept your offer simply login to your account at: Applying : Postgraduate study : University of Sussex.
    If you accept our offer you are guaranteed a place in University-managed accommodation provided we
    receive a completed housing application and the required pre-payment of £250 by 1 August 2012. To make
    your housing application simply login to your account at: Applying : Postgraduate study : University of Sussex and select the
    “Housing” button.
    .
    You have been assessed as an overseas student for the purposes of tuition fees. The tuition fee for the
    academic year 2012/2013 will be £12,300.00. Financial information and payment methods is available at:
    Student Accounts : Fees and income : ... : Finance Division : University of Sussex.
    The terms and conditions that apply to this offer remain as set out in the University’s Postgraduate
    Prospectus for 2012, and you are advised to read these before accepting the offer. Part of those terms and
    conditions is that you agree to comply with the University’s Ordinance and Regulations. The latest version
    is viewable at: Governance : Office of Governance and Secretariat : University of Sussex.
    For more information about postgraduate study at Sussex, including general information about funding and
    the University’s scholarships and bursaries schemes please visit Postgraduate study : University of Sussex.
    السؤال الحين هل يعتبر قبولي رسمي او باقي لي خطوات لازم اكملها

نجي للجامعه الثانيه جامعه سالفورد طبعا انا قدمت فيها ع تخصصين الأول ترجمه تطبيقيه والثاني لغويات تطبيقيه طبعا الجامعه ردت علي بالقبول بملف pdf فيها شروط وتعليمات تقريبا الملف يتكون من 6 صفحات من شروط واحكام وتعليمات طبعا انا راح احط لكم اقتباسات من الاشياء اللي لازم اكتبها لهم واعيد ارسالها لهم لأني ابسألكم عنها
    Thank you for your application to the University of Salford, I am very pleased to inform you that we will be offering you a Conditional place on the above programme commencing 17 September 2012.
    طبعا هنا القبول لكن السؤال اذا حسيت ان السنه هذي صعب التحق فيها اقدر ااجل بدايه الدراسه للترم اللي بعده بنفس السنه يعني بشهر نوفمبر او مارس تقريبا 2013 او مالي الا السنه اللي بعدها بسبتمبر 2013

Please tick one box
    I wish to accept your offer of a place on the above programme □
    I do not wish to accept your offer of a place on the above programme □
    I wish to defer my offer of a place to the next intake of the programme □
    Documentation enclosed (if appropriate)
    Acknowledgement form for deposit payment has been sent to the □
    Finance Office
    طبعا الخيارات هذي اذا بغيت التخصص هذا او لا ع وضعي راح اختار الخيار الأول بس وش سالفة الضمان اللي بالخيار الأخير ؟؟

طبعا الحين سالفة الضمان وكيف الدفع
    I am a self-sponsored student (this includes if you are sponsored by a family member or friend).
    I understand that the deposit paid to the University is non refundable unless my visa application is refused (see Terms and Conditions).
    I have included a bankers draft made payable to ‘The University of Salford’ for at least the amount of the deposit stated on my offer letter with this acknowledgement form. Amount of deposit included: £______
    I have sent a bank transfer for at least the amount of the deposit stated on my offer letter with this acknowledgement form. Amount of deposit transferred: £______ Date of Bank Transfer: _____________ Important: Important: Please include your student reference number, or if not available your date of birth, when sending a bank transfer. Please email or telephone the Finance Office to inform them when your payment has been made.

اخر نقطة (( الدبوسيت ) ابغى شرح مفصل لها لأنها عجزت تدخل مخي

هل بعد ما امللأ الاستمارة طبعا كلها تعليمات ماعدى النقطتين اللي ذكرتهم اعيد ارسالها لهم ع الايميل اللي ارسلوها لي منه ؟؟
    هل فيه اشياء لازم اسويها حتى يكون قبولي 100% كامل ولا نقصه شيء
    بخصوص الضمان المالي او الدبوسيت (( لاني مااعرف المعنى 100% )وش افضل واسهل طريقه اسويها مع العلم اني راح اجي اذا الله وفقني ضمن برنامج الملك من البداية ؟؟

اي معلومه او تعليق راح يفيدني منكم

الله يجزاكم خير ويرحم والديكم والله محتاااااااج الرد بسرعه
  2. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة $ The stranger $
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أسعد الله صباحكم \ مساءكم بالخيرات

اقسم بالله تعبت وانا اراسل الجامعات البريطانيه والامريكيه وبما ان الملتقى للمملكة المتحده راح استفسر عن الجامعات البريطانيه

انا جاني قبول من جامعه ساسكس تخصص اللغويات التطبيقيه لكن السؤال اللي يطرح نفسه هم ارسلوا لي انهم قبلوني وبشرط الايلتس يكون 7 او اخذ دورة عندهم
    نص الرساله كما وصلتني منهم
    I am pleased to offer you a place as a full-time student reading for the degree of Master of Arts in.Applied
    Linguistics.
    You will be registered from 20 September 2012 until 30 September 2013.
    This offer is conditional on an overall IELTS score of 7.0 with at least 6.5 in each component or Internet
    TOEFL with a score of at least 100 overall, with at least 21 in Listening, 22 in Reading and 27 in both
    Speaking and Writing.
    Alternatively, the University offers pre-sessional English courses designed to prepare you for postgraduate
    study. These are accepted in place of an external English language test. For further information on the
    pre-sessional courses please visit: English language : Sussex Centre for Language Studies : University of Sussex
    To accept your offer simply login to your account at: Applying : Postgraduate study : University of Sussex.
    If you accept our offer you are guaranteed a place in University-managed accommodation provided we
    receive a completed housing application and the required pre-payment of £250 by 1 August 2012. To make
    your housing application simply login to your account at: Applying : Postgraduate study : University of Sussex and select the
    “Housing” button.
    .
    You have been assessed as an overseas student for the purposes of tuition fees. The tuition fee for the
    academic year 2012/2013 will be £12,300.00. Financial information and payment methods is available at:
    Student Accounts : Fees and income : ... : Finance Division : University of Sussex.
    The terms and conditions that apply to this offer remain as set out in the University’s Postgraduate
    Prospectus for 2012, and you are advised to read these before accepting the offer. Part of those terms and
    conditions is that you agree to comply with the University’s Ordinance and Regulations. The latest version
    is viewable at: Governance : Office of Governance and Secretariat : University of Sussex.
    For more information about postgraduate study at Sussex, including general information about funding and
    the University’s scholarships and bursaries schemes please visit Postgraduate study : University of Sussex.
    السؤال الحين هل يعتبر قبولي رسمي او باقي لي خطوات لازم اكملها

هذا يسمى قبول مشروط ، يعني حقق الشروط 7 في الايلتس ولا تقل كل وحدة عن 6.5 أو تدخل الدورة وتدرس معهم

نجي للجامعه الثانيه جامعه سالفورد طبعا انا قدمت فيها ع تخصصين الأول ترجمه تطبيقيه والثاني لغويات تطبيقيه طبعا الجامعه ردت علي بالقبول بملف pdf فيها شروط وتعليمات تقريبا الملف يتكون من 6 صفحات من شروط واحكام وتعليمات طبعا انا راح احط لكم اقتباسات من الاشياء اللي لازم اكتبها لهم واعيد ارسالها لهم لأني ابسألكم عنها
    Thank you for your application to the University of Salford, I am very pleased to inform you that we will be offering you a Conditional place on the above programme commencing 17 September 2012.
    طبعا هنا القبول لكن السؤال اذا حسيت ان السنه هذي صعب التحق فيها اقدر ااجل بدايه الدراسه للترم اللي بعده بنفس السنه يعني بشهر نوفمبر او مارس تقريبا 2013 او مالي الا السنه اللي بعدها بسبتمبر 2013

الماجستير في بريطانيا في شهر 9 أو 10 ولكن احيانا بعض التخصصات تبدأ في يناير ويعلن ذلك على موقع الجامعة

Please tick one box
    I wish to accept your offer of a place on the above programme â–،
    I do not wish to accept your offer of a place on the above programme â–،
    I wish to defer my offer of a place to the next intake of the programme â–،
    Documentation enclosed (if appropriate)
    Acknowledgement form for deposit payment has been sent to the â–،
    Finance Office
    طبعا الخيارات هذي اذا بغيت التخصص هذا او لا ع وضعي راح اختار الخيار الأول بس وش سالفة الضمان اللي بالخيار الأخير ؟؟

طبعا الحين سالفة الضمان وكيف الدفع
    I am a self-sponsored student (this includes if you are sponsored by a family member or friend).
    I understand that the deposit paid to the University is non refundable unless my visa application is refused (see Terms and Conditions).
    I have included a bankers draft made payable to ‘The University of Salford’ for at least the amount of the deposit stated on my offer letter with this acknowledgement form. Amount of deposit included: £______
    I have sent a bank transfer for at least the amount of the deposit stated on my offer letter with this acknowledgement form. Amount of deposit transferred: £______ Date of Bank Transfer: _____________ Important: Important: Please include your student reference number, or if not available your date of birth, when sending a bank transfer. Please email or telephone the Finance Office to inform them when your payment has been made.

اخر نقطة (( الدبوسيت ) ابغى شرح مفصل لها لأنها عجزت تدخل مخي

حسب معلوماتي الديبوزت (دفعة مقدمة من الرسوم) وسالفورد في العام الماضي طلبت مني مبلغ 2000 باوند. وراح اشرح لك اللي صار معي في جامعة درم ، اخذت منهم قبول غير مشروط وحددوا لي تاريخ لدفع الديبوزت وكان بمبلغ 1000 باوند وإذا لم يدفع في الوقت المحدد يسحب القبول وهذه المبلغ يعتبر جزء من الرسوم ولا يعوض في حالة انك ما درست معهم إلا في حالة واحدة فقط وهي أن الفيزا ما طلعت لك.

هل بعد ما امللأ الاستمارة طبعا كلها تعليمات ماعدى النقطتين اللي ذكرتهم اعيد ارسالها لهم ع الايميل اللي ارسلوها لي منه ؟؟
    هل فيه اشياء لازم اسويها حتى يكون قبولي 100% كامل ولا نقصه شيء
    بخصوص الضمان المالي او الدبوسيت (( لاني مااعرف المعنى 100% )وش افضل واسهل طريقه اسويها مع العلم اني راح اجي اذا الله وفقني ضمن برنامج الملك من البداية ؟؟
    أفضل طريقة تطلب منهم رقم الحساب كما فعلت وتحولها لهم من أي بنك وتحتفظ بالايصال لعل الملحقية تعوضك لو انضميت للبعثة.

اي معلومه او تعليق راح يفيدني منكم
    باختصار مع الجامعة ساسكس : اما تختبر ايلتس وتجيب درجة 7 أو تدخل البريسيشنال كورس وتلقى معلومات عن ذلك في الرابط المحدد في موضوعك
    جامعة سالفورد: تخبرهم أنك قبلت العرض وتدفع لهم الديبوزت وتشوف النتيجة بخصوص اللغة.

الله يجزاكم خير ويرحم والديكم والله محتاااااااج الرد بسرعه
    واتمنى لك التوفيق والنجاح ، ولو رغبت في أي مساعدة لاتتردد أبدا
    7 "
  3. هذه مشكلة الطلاب الذين يتجنبون بيوت الخبرة والشركات التي تقدم يد المساعده مجانا
    وبما اننا نعمل مع الجامعات من سنوات طويله
    وهم يثقون فينا فهم لا يشترطون ديبوزت ، لكن عندما يقدم الطالب بنفسه (صحيح يستفيد خبرة جيدة ، وغالبا لا يحصل على القبول بسرعة ) ولكن الجامعات لاتثق بالطلاب بسبب كثرة الانسحاب
    فتجد لديهم قائمة كبيرة ولكن عندما يبدأ البرنامج تجد اقل من النصف والاغلب لا يعتذر

عموما اتمنى لك التوفيق ،،، ولو راسلتنا لخدمناك وانت مرتاح
    لكن الان انصحك بالتالي ، اقبل القبول واشرح لهم التالي انك مبتعث من جامعة او مؤسسة حكومية وانك ترغب بان لا تدفع الرسوم
    لان الجامعة التي ابتعثك لا توافق على ذلك --و اطلب منهم كذلك انك لم تحصل على شرط اللغة وترغب بالتاجيل حتى العام التالي
    غالبا يوافقون - وهذا افضل من ان تدفع لهم - لان الملحقية لن تعوضك - الا ان تحصل على موافقه منهم - وهذا مستحيل

لك اجمل تحية واعتذر من المقدمة العتابية - لكن اغضب عندما اجد من يجد صعوبات ونحن نمد نسعى لخدمتكم مجانا
    والله يوفقك ويسر امرك
    7 "
  4. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأنيق

لكن الان انصحك بالتالي ، اقبل القبول واشرح لهم التالي انك مبتعث من جامعة او مؤسسة حكومية وانك ترغب بان لا تدفع الرسوم
    لان الجامعة التي ابتعثك لا توافق على ذلك --و اطلب منهم كذلك انك لم تحصل على شرط اللغة وترغب بالتاجيل حتى العام التالي
    غالبا يوافقون - وهذا افضل من ان تدفع لهم - لان الملحقية لن تعوضك - الا ان تحصل على موافقه منهم - وهذا مستحيل
    مشكور ع ردك
    بخصوص نصيحتك اني اقبل العرض

انا اشوف نفسي قادر لو اخذ دوره شهرين اني ادخل الجامعه عشان كذا افضل اني ما ااجل الدراسه لسنه مقبله ... لو فيه خيار ان دراستي ببدايه الفصل الثاني يعني تقريبا بشهر فبراير او مارس 2013 هنا انا اتفق معك بخصوص التأجيل

ايضا خطوات اللي لازم اسويها حتى اضمن القبول يعني اعيد ارسال الملف اللي ارسلوه لي واملأ الحاجات اللي يبغوها زي ماذكر بالموضوع اذا كان كذا كيف ارسل لهم اني جاي عن طريق مؤسسه وهي اللي راح تتكفل بكل شي ؟؟

شيء اخير انا مقدم ع كذا جامعه هل فيه ضرر لو اسوي كل الخطوات هذي حتى يكون قبولي بالجامعه نهائي مع العلم ان الجامعه ليست خياري الأول ؟؟؟

الف شكر لك
    7 "
  5. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأنيق
    هذه مشكلة الطلاب الذين يتجنبون بيوت الخبرة والشركات التي تقدم يد المساعده مجانا
    وبما اننا نعمل مع الجامعات من سنوات طويله
    وهم يثقون فينا فهم لا يشترطون ديبوزت ، لكن عندما يقدم الطالب بنفسه (صحيح يستفيد خبرة جيدة ، وغالبا لا يحصل على القبول بسرعة ) ولكن الجامعات لاتثق بالطلاب بسبب كثرة الانسحاب
    فتجد لديهم قائمة كبيرة ولكن عندما يبدأ البرنامج تجد اقل من النصف والاغلب لا يعتذر

عموما اتمنى لك التوفيق ،،، ولو راسلتنا لخدمناك وانت مرتاح

لك اجمل تحية واعتذر من المقدمة العتابية - لكن اغضب عندما اجد من يجد صعوبات ونحن نمد نسعى لخدمتكم مجانا
    والله يوفقك ويسر امرك

والله يانت تعب على هالكلمة ...اجل بيوت الخبرة...

مشكلة بيوت الخبرة على قولتك انها هي اللي تضيع الطلاب وتضيع وقتهم وتوديهم جامعات اي كلام بس عشان تحصل رسوم من الجامعات ... ولاتقعد تقولي ان البعض يدور مصلحة الطلاب بالمقام الاول فهذا الشي مع احترامي للجميع شبه مستحيل.. وياما طلاب ضاع مستقبلهم بسبب المكاتب. ...

وانا انصح وبشدة الابتعاد عن (بيوت الخبرة او الشركات) والطالب يجيب قبول بنفسه احسن مية مره واذا كان هناك مشاكل مع الطالب او بالقبول فهالمندى ليش حاطينه ؟؟؟؟

والله يوفق الجميع
    7 "
  6. ابوجبل اعجبني كلامك مرررا
    كل العالم يتشكون من المكاتب انا دفعت بالفيزا لمعهدين واحد باكستر وواحد ببرايتون
    و قدمت لي ع كم جامعه بحدود العشر وذا احسن من احد يوترني ومايرد علي ويسفه
    ..

ودي ااشوووف شكل القبول ككييف ووش يكون مكتوب فيه ..
    7 "
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.